Vi är flera som är nyfikna på bilderna!
Och sen lite berättelse om vad som har gått bra och dåligt om det går.
 
Ser mycket trevligt ut! Spännande. När man ser dina bilder så längtar man ännu mer efter sitt egna hus!
 
Pelle skrev:
Är det grundat med slamfärg?
Japp. Falu rödfärg.
 
Heja heja!! det blir ett jätte finnt hus!

Det är verkligen fina bilder du tog av händelseförloppet.
vi väntar bara på mer...
och sen insidan ;D

Ni måste vara verkligen stolta av valet av hus.

 
Schysst koja...! Lustigt med en byggsats som är målad men det var ju himla smart. hoppas resten av bitarna passar oxå ;)
 
Sven_I_A skrev:
Grattis till huset!

Vad är det för typ av fönster ni har?

Elitfönster med lösa spröjs eller fast mitt post?

/Sven
Elitfönster med lös spröjs.
 
cattis skrev:
Schysst koja...! Lustigt med en byggsats som är målad men det var ju himla smart. hoppas resten av bitarna passar oxå  ;)
Nåja, det är trots allt bara grundmålning. Det blir till att måla kåken någon gång till våren. Fördelen med att använda slamfärg på det här sättet är att man får färg under läkten så att det inte blir glipor sen när trät torkar. Sen tror jag att falugrundat ger betydligt bättre skydd än den oljegrundning som de flesta hustillverkare verkar ha.
 
Jag bara ryser när jag kollar på bilderna. Visst är det häftigt att plötsligt se det egna huset stånde där mitt framför en? Det man gått och längtat efter finns bara där. Minns tillbaka till maj när vårt hus kom... det var helt overkligt!!! Sen när lastbilarna hade åkt och bara vi fanns kvar och stod där med hammare och såg och inte visste var vi skulle börja.... *skitläskigt* ;)
Fy fan vad man är bra ibland! Tvungen att skryta lite, men fattar inte att jag varit med och byggt ett hus!!!
 
C skrev:
Jag bara ryser när jag kollar på bilderna. Visst är det häftigt att plötsligt se det egna huset stånde där mitt framför en? Det man gått och längtat efter finns bara där. Minns tillbaka till maj när vårt hus kom... det var helt overkligt!!! Sen när lastbilarna hade åkt och bara vi fanns kvar och stod där med hammare och såg och inte visste var vi skulle börja.... *skitläskigt* ;)
Fy fan vad man är bra ibland! Tvungen att skryta lite, men fattar inte att jag varit med och byggt ett hus!!!
Man väntar, väntar, väntar och sedan väntar man lite till. Och sen, på nolltid, så står där ett hus. Det känns lite overkligt. Det tar nog lite tid att anpassa sig. Att fatta.
 
GUU vilket läckert hus!! Precis i min smak - gillar den lite gamla touchen.

Häftigt att se hur de sätter ihop huset, som om det vore ett kort-hus :D
 
Hej, tittade på din hemsida, i sista bilden står en gubbe på en vägg som ligger på marken!
Blir den inte smutsig ??

Väntar på resten av bilderna, det är verkligen spännande att se hur ett hus blir till ;D
 
Sweli skrev:
Blir den inte smutsig ??
Säkert. Men husbygge är inget man gör med de vita finhandskarna på. När väggen väl är spacklad, slipad och tapetserad så är det ingen som märker att det är någon som stått på den. Det finns smuts på fler ställen...
 
Som sagt, det ser ut som kulisserna på en gammal westernfilm ;D

Det där bygget blir KANON!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.