mortimer skrev:
Beror på hur varmt ni har det. Är inte läget som avgör utan tempen.
5-10 grader. Minus på natten. 15 en solig dag.
 
För egen del hade jag väntat 1-2 veckor. Men överlag ska det mycket till för att man ska kunna ta död på gräsfrön.
 
Det är nog vist att vänta in i April med frösådden.
Om det tar för lång tid för frö att gro (=värme behövs) så hinner fåglarna picka upp en hel del.:(
 
tack för tipsen. kommer lägga en sorts duk över så fåglarna är inte ett problem....
 
Någon som klippt sin gräsmatta ännu ?
 
I södra Skåne börjar det bli dags, om man är gräsfetischist. Klippte senast i slutet av november 2013. Vi funderade på ta en sväng i mitten av december. Golfbanan (Abbekås) har redan klippt 3 gånger i år.
 
ullberg
MathiasS skrev:
tack för tipsen. kommer lägga en sorts duk över så fåglarna är inte ett problem....
Shysst duk du fixade Mathias, generöst att välja en som täckte hela länet...

Är det dags att täcka av nu till helgen? (Hoppas)
 
Ibland måste man se om andras hus också och i te vara så självisk. Sommar till helgen vore lagom!
 
  • Gilla
southpark
  • Laddar…
Idag dök tranorna upp i Värmland så nog är våren på G (y)
 
Tranorna kom här för någon vecka sedan.
 
Idag klipptes gräsmattan för första gången denna säsongen. Strax efter kom dock snön helt oväntat, inget som blev liggande utan tillfälligt bakslag bara men lite coola väderomslag.
 
Attans, jag som trodde jag skulle bli först ut av alla i år. ;) Men jag tycker samtidigt det är skönt, nu behöver jag inte klippa till helgen som jag hade planerat, nu kan det vänta ytterligare ett tag. Vi får se. Idag var det i alla fall väldans kallt.
 
P
Siktar på att klippa gräset första gången i mitten av maj, men kan tänka mig att vänta till efter midsommar :)
 
Klippte i söndags, tyckte det började bli väl långt trots att det är 90% mossa 😃
 
Nu snöar det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.