Jon Danielsen Aarhus ritade och byggde ett 72 kvm stort fritidshus åt sin familj vid foten av Hardangervidda, inspirerat av fjällvandringsledernas enkla vindskydd. Bygggmaterialet fick flygas dit med helikopter.

Du kan läsa artikeln här: Norwegian wood i Ustaoset
 
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
Det huset skulle jag mycket väl kunna tänka mig. Den utsikten är ju helt makalöst vacker!
 
Ibland känner jag mig riktigt nöjd med mitt hus, nyklippt gräsmatta, rena fönster, sopad uppfart och kanske nån ny fin möbel eller matta i vardagsrummet, allt i livet är som gott, sen ser man såna här hus och helt plötsligt känns det som att man bor i en lekstuga byggd med ruttet och mögligt andrasortering virke, ute i skogen, vid ett reningsverk, och över hela den existensen vilar en tunn hinna av snor och utgången doubledip (den högra äckliga som smakade körsbär).
 
  • Gilla
Solari och 2 till
  • Laddar…
Fantastiskt hus, mycket väl anpassat till sin placering. Enastående så väl det följer sin omgivning. Fler bilder!
 
Brukar inte vare så förtjust i det minimalistiska eller avskalade, men detta huset gillar jag verkligen. Ett unikt och fantastiskt hus!
 
Ett underbart boende – för att ta det kort.
Genomtänkt.
 
Överlägset vackraste skapelsen jag sett bland veckohusen på BH .. woow
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.