H Haz6909 skrev:
Då borde det bli så här ? FÖrtydligade vilka anslutningar på VA ALERT som används.
[bild]
Lägg som Wittlock skrev - till reläets C bäst så för alla eventualiteters skull.
 
Ok men varför?
 
H Haz6909 skrev:
Ok men varför?
Enligt Shellys specifikation är det så den fungerar.
Diagram över Shelly enhetens strömförsörjning och stiftkonfiguration för flashning/debugging.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Kan nån komma på en enklare lösning. Har en sommarstuga och orkar inte installera Home Assistant där.
 
Johan1975z skrev:
Kan nån komma på en enklare lösning. Har en sommarstuga och orkar inte installera Home Assistant där.
TS önskade Home Assistant integration.

Men det finns ju såklart andra stabd-alone lösningar.
SMS larm är nog det enklaste.

Denna produkt har också länkat i tråden:
es.suhaggyB es.suhaggyB skrev:
Tex batteridrift ABD10 med 10m kabel samt SMS-larm.

[länk]

[länk]
 
H Haz6909 skrev:
Ok men varför?
Det är vanligt att inpinnar på den typen kretsar som sitter i pucken ligger med pullup mot matningen och ingången triggas genom att sänka mot GND. Finns ingen anledning att koppla in annorlunda nu när det visas så på bilden som lagts in här också.
 
GK100 GK100 skrev:
Lägg som Wittlock skrev - till reläets C bäst så för alla eventualiteters skull.
Så här skulle det bli då..
Schematisk illustration av en kopplingsplan med enheter som Shelly 1, 12VDC transformator, Raspberry Pi 3 och VA-ALERT pump larm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Vad kostar en sms-lösning då. Dum fråga säkert..
 
Johan1975z skrev:
Vad kostar en sms-lösning då. Dum fråga säkert..
Den här produkten verkar göra vad som krävs. Kostar en tusenlapp.
https://www.amazon.se/Telefonsamtal...9Y2xpY2tSZWRpcmVjdCZkb05vdExvZ0NsaWNrPXRydWU=

Obs, jag har ingen erfarenhet utav den och det kan säkert finnas både billigare och dyrare produkter. Det beror nog mycket på hur DIY vs färdig lösning man vill ha.
Men som en fingervisning :)
 
Personligen vill jag ha en lösning som inte bygger på 2G/3G då näten släcks ned 2025. Därför kör jag med Home Assistant även i sommarstugan

W Wittlock skrev:
Den här produkten verkar göra vad som krävs. Kostar en tusenlapp.
[länk]

Obs, jag har ingen erfarenhet utav den och det kan säkert finnas både billigare och dyrare produkter. Det beror nog mycket på hur DIY vs färdig lösning man vill ha.
Men som en fingervisning :)
W Wittlock skrev:
TS önskade Home Assistant integration.

Men det finns ju såklart andra stabd-alone lösningar.
SMS larm är nog det enklaste.

Denna produkt har också länkat i tråden:
 
  • Gilla
Wittlock
  • Laddar…
Hur gi
Anonymiserad 182623 skrev:
Vad kostar en sms-lösning då. Dum fråga säkert..
Hittade du någon lösning för detta?
 
H Haz6909 skrev:
Personligen vill jag ha en lösning som inte bygger på 2G/3G då näten släcks ned 2025. Därför kör jag med Home Assistant även i sommarstugan
Hur gick det, fick du ordning på det?
 
Hemmasnickarn85 Hemmasnickarn85 skrev:
Hur gick det, fick du ordning på det?
Japp med hjälp av 2 shelly puckar, 1 för nivålarmet , en som mäter strömförbrukning och meddelar när pumpen går,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.