nikasp
Jag bytte till dämpfötterna som länkades och satte lite bitumenmatta på olika plåtar i vår gaml Nibe Fighter 310p. Blev en helt enorm skillnad och den gick som ett tyst kylskåp. Bytte till F370 2017 och den jäkeln är svår att få tyst, ganska missnöjd då den står i tvättstugan alldeles bredvid köket.

Rengjorde fläkten vilket gjorde en hel del men måste ge mig på att leta var och vilka plåtar som låter.
 
nikasp nikasp skrev:
Jag bytte till dämpfötterna som länkades och satte lite bitumenmatta på olika plåtar i vår gaml Nibe Fighter 310p. Blev en helt enorm skillnad och den gick som ett tyst kylskåp. Bytte till F370 2017 och den jäkeln är svår att få tyst, ganska missnöjd då den står i tvättstugan alldeles bredvid köket.

Rengjorde fläkten vilket gjorde en hel del men måste ge mig på att leta var och vilka plåtar som låter.
Ja jag antar att det är kompressorfötterna som gör att det låter mycket. Innan jag förstod att det var det tog jag ut fläkten och rengjorde. Väldigt mycket smuts. Har också pumpen i tvättstugan bredvid köket men nu låter det så mycket att vi störs en del i övriga rum också. Får nog ta in en firma som byter fötterna eftersom det är så oåtkomligt. Men de tar ju ganska bra betalt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.