Jag undrar vad slutpriset hamnade på exklusive inredning, alltså själva arbetet med att renovera ett badrum i den storleken, gärna från er som renoverat i Sthlm eller Gbg.

Har hittills fått (enligt mig) skrämmande offerter så jag vill gärna kolla av innan jag bestämmer mig.

Hoppas ni vill dela med er
 
  • Gilla
MikaelJones
  • Laddar…
Fick offert på ca 160 med rot. 4,5 kvm.
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
fäboden och 4 till
  • Laddar…
220k kronor för 4m2 badrum plus ca 3m2 tvättstuga , dock ska tvättstugan bara målas befintlig väv och golvet skall gå klinkers och ny brunn osv . Med är en bänkskiva med ho och skåp till tvättstugan med.
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
fäboden och 3 till
  • Laddar…
Jag gjorde allt underarbete själv och lät bara en firma lägga flytspackel samt sätta matta på golv och vägg. Det gick på ca 20'.
 
  • Gilla
Thomas Abrahamsson och 7 till
  • Laddar…
Ta in 2-3 offert. För mig skilde priset 40-50.000 där den dyrare ville göra mindre arbete. Jag beställde även att samtliga rör etc. skulle bytas i huset. Så specifikt för badrummet kan jag inte ange. Jag valde firman som var billigare och som jag fått på rekommendation. Men firman tog nog igen det genom att ta bättre betalt för inredningen. Men snyggt blev det. Sedan valde jag att firman skulle sköta alla kontakter med sidoentreprenörer.
 
  • Gilla
Igen och 2 till
  • Laddar…
Janus82 Janus82 skrev:
Jag gjorde allt underarbete själv och lät bara en firma lägga flytspackel samt sätta matta på golv och vägg. Det gick på ca 20'.
Samma här fast klinkers och kakel. Ca 30 000:- .
 
  • Gilla
Setomidor och 3 till
  • Laddar…
2 st badrum med en firma som jobbar i göteborg med omnejd, 4 kvm styck. 120 000 blev det, då ingick inte kakel/klinker och el.
 
  • Gilla
newgirl
  • Laddar…
N newgirl skrev:
Jag undrar vad slutpriset hamnade på exklusive inredning, alltså själva arbetet med att renovera ett badrum i den storleken, gärna från er som renoverat i Sthlm eller Gbg.

Har hittills fått (enligt mig) skrämmande offerter så jag vill gärna kolla av innan jag bestämmer mig.

Hoppas ni vill dela med er
Mitt badrum landade på ungefär 180 000 efter ROT, totalt 4 m².

Kakel och klinker med lite extra tillval med vägghängd toa i hörn och infälld belysning, flyttade då även avsättningar för WC och dusch och la golvvärme. Gjorde inget själv men bor ej i storstad.
 
  • Gilla
Olivia0001 och 1 till
  • Laddar…
R RealElwood skrev:
2 st badrum med en firma som jobbar i göteborg med omnejd, 4 kvm styck. 120 000 blev det, då ingick inte kakel/klinker och el.
Var det per styck?

Ingick inte materialet för kakale/klinker eller var det så att inte heller uppsättning ingick?
 
  • Gilla
newgirl
  • Laddar…
Arbetet landade på 112 ', sen tillkom kostnaden för kakel/klinker och all inredning. Ett tips är att kolla med företagen om de samarbetar med något kakelföretag så de kan få kaklet billigare. Vi fick 35% rabatt om jag inte minns fel. Totalt tror jag det kostade ca 160 ', men då flyttade vi på golvbrunn och la golvvärme drog nya rör, kaklade och installerade all inredning för det priset. 3,5 kvm i Stockholm i jan/feb 2019
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Gjorde nyligen ett badrum på 5.5 kvm i Sth.priset var ca 120.000 plus allt synligt som vi köpte.
Rev hela badrummet och flyttade avlopp.
Leverantören stod för allt arbete plus allt osynligt material.
 
  • Gilla
Igen och 2 till
  • Laddar…
ca 3m2, 100 00, helkaklat och duschväggar
 
  • Gilla
newgirl
  • Laddar…
Har mer eller mindre precis avslutat min renovering. 4.5kvm med snedtak som slutade på 130k. Rev själv och sen fick hantverkare ta över! Vi har även bytt takfönster och tagit bort en eternit kanal (stod för 15k av totalen)

Så jag säger som de andra, ta in flera offerter! Den dyraste offerten jag fick skulle kosta 5k mer än vad allt kostade nu och även den var bara för arbetet exkl rivning... :sweat:

Handlade alla material själv mer eller mindre förutom bygg/avlopp/tätskikt
 
  • Gilla
newgirl
  • Laddar…
Jag gjorde allting själv tillsammans med en kompis som hjälpte mig till och från. Elen tog jag in elektriker.

Totalt ca 80tkr i material för 6m2

Flytt av avlopp
Nya vattenstammar
Vägghängd WC
Elen var ca 6000
Inredning
Helt nytt bjälklag och undergolv
Tätskikt, Kakel och klinker
 
  • Gilla
oscarwww och 2 till
  • Laddar…
A A.G skrev:
Samma här fast klinkers och kakel. Ca 30 000:- .
Samma pris för mig. Men det var större, ca 8m2 (utanför GBG), bubbelbadet och övrig inredning ej inräknad.
 
  • Gilla
newgirl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.