S super70 skrev:
Man måste ta abonnemanget via elskling först och sedan använda en kod,tänk dock på att koden måste vara äldre än när du blivit kund,min kod är 1.5 år gammal så den brukar funka när andras inte gör det
Tack, men jag fick svar från en annan här som sa att man inte får någon rabatt av Elskling så det spelade ingen roll. Så jag använde hans kod som jag fick. Hoppas jag inte missade något p.g.a. det.
 
  • Gilla
Dizzy84
  • Laddar…
F Flack300 skrev:
Tack, men jag fick svar från en annan här som sa att man inte får någon rabatt av Elskling så det spelade ingen roll. Så jag använde hans kod som jag fick. Hoppas jag inte missade något p.g.a. det.
Flera har fått både elsklings rabatt + 500 kr bonus tydligen enligt fb forum, ska prova detta med farsan,han tog via elskling
 
Tidigare fick man runt 10 öre i rabatt via elskling då var det ju intressant beroende på sin förbrukning, nu är det väl kanska bara nått öre?
 
Var en på FB som skrev att det inte gick och få in rabattkod efter man tecknat via elskling,han hade provat flera koder,men när har testade min så gick det,kan ju vara så att man måste ha en kod som är genererad innan dom spärrat möjligheten?
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Hej
Finns nån som kan dela med referenskoden eller länk ? Tack
 
E
Nail Nail skrev:
Hej
Finns nån som kan dela med referenskoden eller länk ? Tack
pm
 
MrPlow
Idag toppade man på 248 öre för elen...

Någon som tjänar på tibber här? Vad gör ni då?
 
MrPlow MrPlow skrev:
Idag toppade man på 248 öre för elen...

Någon som tjänar på tibber här? Vad gör ni då?
Inte så kul med 248 öre
Själv brukar jag ligga lite under rörligt pris,dock styr jag mest värme å det är inte värmesäsong riktigt ännu så det enda jag gör är att inte tvätta/diska just den timmen, laddar även hybrider när det är billig el.
 
Hjälp mig, varför sjutton få jag inte kontakten till min ”Pulse” att passa?

Tibber skriver att det ska vara en rj45 kontakt, det är en sån här mätare jag har:

https://vbgelkraft.se/content/files/manual_elmatare_aidon_6534.pdf

Såhär ser kontakten ut i verkligheten:
Närbild på en RJ45-kontakt på en Aidon 6442SE elmätare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här ser kontakten till Pulse ut:

RJ45-kontakt med färgkodade kablar och plastklämma, mot suddig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Säger ju sig självt att det inte passar fast alla ”siffror” säger att det ska göra det...?
 
Du har länkat till en annan mätare, den du har kanske har rj12?
 
Det där är den svenska mätaren så det är bara att skicka tillbaka Pulsen. Tibber jobbar på en Rj12 variant men den är inte klar.

Jag fick igång min Esp8266 wifi brygga förra helgen, lite pill men det gick.AMS projekt fungerar om man lägger till P1 formatet. Ska försöka få igång det utan fulhack och merga in koden när jag får tid...
https://github.com/gskjold/AmsToMqttBridge
 
  • Gilla
torke1
  • Laddar…
Hörde av mig till min nätägare och dom kommer ut och byter ut kommunikationsmodulen till en rj45 åt mig!

Snacka service!
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Hörde av mig till min nätägare och dom kommer ut och byter ut kommunikationsmodulen till en rj45 åt mig!

Snacka service!
Oj..vilka goa killar/tjejjer
 
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Hörde av mig till min nätägare och dom kommer ut och byter ut kommunikationsmodulen till en rj45 åt mig!

Snacka service!
Wow, det lät ju väldigt bra! Jag gjorde ju samma sak, så jag sitter här hemma med en RJ12-port och en RJ45-tibber. Jag kollar med Tekniska Verken om de kan göra likadant.
 
A Axel.v skrev:
Wow, det lät ju väldigt bra! Jag gjorde ju samma sak, så jag sitter här hemma med en RJ12-port och en RJ45-tibber. Jag kollar med Tekniska Verken om de kan göra likadant.
Det gör dom inte: https://forum.tekniskaverken.se/org/tekniskaverken/d/hur-fungerar-aidonmatarna/

Jag och några till har redan ställt en hel del frågor till dom. Finns en tråd till på Tekniska verkens forum.

Tycker att det är bedrövligt att det uppenbarligen inte finns någon standard, vad blir nyttan om man blandar portar och protokoll hej vilt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.