Lisa_72 skrev:
Hittade en ganska häftig laminatskiva på Noblessa idag!
Vad tror ni?

[bild]

[bild]

Tiläggas kan att den absolut inte upplevdes som laminat. Inget IKEA-stuk alltså.
Jag tyckte den var skitsnygg! Vad kostade den och vad hette den?
 
Den hette Bonanza Pine reproduction och kostade ca 1500 löpmetern.

Nedan är Marbodals variant på lite rått, sliter. Iofs stenliknande i detta fall. Jag gillar nog denna ännu bättre, den heter Rustik ljus:
IMAG2034.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har två Lidingö kök "hemma & fritidshus". Hemma har ja svart grantit och på landet tjock stavlimmad ek. Snyggast och bäst på alla sätt är granit skivan, dock är det en stor skillnad i pris...
 
Det är just det där med prisskillnaden.... :)
Detta är också ett landsställe och det finns inte budget för en stenskiva.
Jag är egentligen helt emot laminat som försöker efterlikna ett verkligt material.
Men denna var riktigt snygg, kolla nedan där jag lagt provbiten på en riktig granitskiva:

IMAG1985.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMAG1986.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men jag antar att när första repan kommer är ser den bara billig ut.
 
sune73 skrev:
Jag har två Lidingö kök "hemma & fritidshus". Hemma har ja svart grantit och på landet tjock stavlimmad ek. Snyggast och bäst på alla sätt är granit skivan, dock är det en stor skillnad i pris...
Här du något foto på granitköket?
 
Tre 20140126_173226.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
snabba mobilbilder...

20140126_172134.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20140126_172201.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ja det är lite ostädat

Edit: om jag minns rätt så stod granitskivorna för mer än en tredjedel av kostnaden på köket inkl vitvaror...
 
Redigerat:
Ok, lunchens besök på Fredells resulterade i en ny favorit! Tror jag, en svårbestämd sådan....
En marmorlaminat från LG Collection.... Vågar knappt skriva det.... Jag AVSKYR laminatimitationer men denna var jättefin på provet. Svag i konturerna. Och len på ytan, inte så där knottrig som de är ibland.

Har begärt offert! Det här kan nog bli både himmel och pannkaka....

IMAG2057.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Henrik l79 skrev:
Vi har ett Lidingökök och vi ville ha en skiva som var lite åt betong-hållet. Hittade en laminatskiva som hade lite den kulören. Inte superlantligt men tillsammans med nyare vitvaror osv så tyckte vi det var ok då det ändå inte skulle bli "all in" lantligt.
.[bild]
Hur går det med furugolvet? Har det blivit massa märken eller håller ni det lika fräscht som på bilden?
 
Hur slutade det? Finns det risk för att laminatlösning inte tål värme från kastrull eller stekpannor?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.