Micro skrev:
låtsas att alla medtrafikanter är idioter.
En bra filosofi allt som oftast i trafiken. Sen vet jag inte om man måste låtsas så mycket...
 
Att en stålram skulle förhindra en 4hjuling att slå runt har jag svårt att tro!?
 
T
KTM RTR skrev:
Att en stålram skulle förhindra en 4hjuling att slå runt har jag svårt att tro!?
Den förhindrar inte att den slår runt, den förhindrar att föraren blir klämd under fordonet, lite som en förenklad form av störtbåge.
 
T
Micro skrev:
Ha ha dom som äger gamla chopper motorcyklar från början av 70 talet var alltså för sin tid , med sina ryggstöd bak på motorcyklarna.:p
Ryggstöden kallas väl för "sissybars" vill jag minnas... :)
 
S
D09 skrev:
[länk]

idag igen...
många kan inte köra och vissa ska inte köra.
tror inte att det skulle hjälpa med en båge. tror att det skulle behöva se ut som en bur a la crosscart
 
  • Gilla
JanneL
  • Laddar…
SBH skrev:
många kan inte köra och vissa ska inte köra.
tror inte att det skulle hjälpa med en båge. tror att det skulle behöva se ut som en bur a la crosscart
Instämmer. Och då vi ändå håller på och pratar säkerhet, kanske bäst med dörrar och säkerhetsbälte också. Det är oansvarigt att låta barn köra fyrhjuling på egen hand. Går på tok för fort.
 
Glömde svara på frågan. Nej jag har inte vältskydd på min maskin.
 
Förbjud dom. De tillför ingenting.
 
largab skrev:
Förbjud dom. De tillför ingenting.
Jag använder min i skogen vid röjning, alltså ett arbetsredskap ingen nöjesmaskin. För mig tillför den oerhört mycket.
 
S
largab skrev:
Förbjud dom. De tillför ingenting.
skit bra arbetsmaskiner
 
S
JanneL skrev:
Instämmer. Och då vi ändå håller på och pratar säkerhet, kanske bäst med dörrar och säkerhetsbälte också. Det är oansvarigt att låta barn köra fyrhjuling på egen hand. Går på tok för fort.
tycker att dom inte har i stadstrafik att göra. i skogen eller grusväg skall dom va tycker jag
 
SBH skrev:
tycker att dom inte har i stadstrafik att göra. i skogen eller grusväg skall dom va tycker jag
Nja dom känns allt lite stabilare att åka på asfalt än på grusväg och oftast är ju grusvägar idag allmänna vägar så det är lika farligt där som i stadstrafik.
Fungerar säkert jättebra som nyttofordon i skogen om man kan hantera dom rätt . då dom är små och smidiga och kanske inte förstör så mycket i naturen.
 
largab skrev:
Förbjud dom. De tillför ingenting.
Förbjud cirkelsågar. De tillför ingenting.

Så kan man resonera om man bor i lägenhet, till exempel.
Förstår du vart jag vill komma?
Fyrhjulingar tillför kanske inte dig någonting, men många har stor nytta och glädje av dem. Vi har två stycken, och de står inte still många dagar i sträck.

Angående olyckor: Merparten av alla olyckor beror på ren dumhet, något som är svårt att lagstifta bort. Av någon anledning ses fyrhjulingar som harmlösa leksaker som man låter ungarna lattja obegränsat med, alternativt gärna kör på fyllan själv.
Alltså, ett första steg vore att förbjuda fyllkörning och minderåriga bakom styret.
Oj, justja ... det var visst redan förbjudet. Ändå sker det dagligen?
 
  • Gilla
Tokslut och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.