Har precis monterat en Nest Hello. Funkade bra förutom att det inte ringde i dörrklockan när den var konfigurerad. När den inte var konfigurerad i Nest appen så funkade dörrklockan. Så jag plockade bort Chime connectorn,kopplade in hello enheten direkt och då funkar allt som det ska. Jag har en Honeywell Friedland D117 (typ 4) som ringklocka.
Verkar vara många som har problem med Chime connectorn när läste på Googles support forum. I mitt fall verkar det dock funka utan Chime connectorn.
 
Redigerat:
Den första ser ut att vara likström (DC) den andra bör ju funka. En välsorterad el-butik som Malmbergs brukar ha ringtransformatorer på lager. Det viktiga är att de klarar mer än 9VA. Har provat att köra min hello på både 12 och 24v och det funkar bra oavsett.
 
  • Gilla
Nitram58
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Jag har tagit en trafo från en gammal julljusslinga på 12V till min Nest Hello därrklocka, jag använder en Google Home mini (och Appen förstås) som "chime" och har inte kopplat någon annan klocka till den.
Hur har du fått klockan att fungera med Google home? Jag lyckas inte få den att spela upp en notis där när någon ringer på dörren
 
När man läser om det på google installation guide, så står det ju att den funktionen enbart är tillgänglig i Storbritannien, USA och Kanada. Ska dock kolla om det funkar efter uppdatering.
 
Det funkar bra hos mig. Om du har ansiktsigenkänningen så säger den även vem det är som ringer på svenska
Men jag hade som sagt problem innan uppdateringen. Har två Nest hub.
 
Då ska det alltså funka? För du har din hub inställd på Sverige va? :) flr att va tydlig, när någon ringer på dörren så plingar det i din nest hub?
 
Japp det plingar eller talar om vem det är om den känner igen personen. Annars säger den att det är någon vid entrén . Japp den är på svenska.
När jag googlade så verkar problemet även finnas i andra länder. Finns en tråd om detta på Googles support forum.
 
Tack för svar. Behöver man ändra något i nest appen för att få det att fungera? Jag har senaste uppdateringen på både nest hello och huben. Men får det ändå inte att fungera.
 
Ok skumt, du behöver ha aviseringar på i Nest appen Vistor Announcement.

Kolla även så att du inte har hubben på stör ej eller ställt in den så att inte ska störa vid vissa tidpunkter.
 
Redigerat:
Det har jag redan oxå påslaget. Får ju notis i telefonen via nest appen såfort något händer, men vore som sagt skönt att få den att samköra med huben oxå. Får fortsätta felsöka, börjar dock bli less på det

nu fick jag det att fungera. Raderade och synkade nest med googlehome igen och fick det då att fungera. Tack för hjälpen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Cancellara
  • Laddar…
Har ett problem som jag inte hittar någon lösning på, sökt på support, forum m.m.
Finns kanske någon här som har en lösning?

Efter att jag ringt på och vill prata i Hello så kommer det jag säger tillbaka som ett eko i dörrklockan. Den som pratar inne så låter det helt okej.
 
Hej! Jag har liknande problem som en del nämnt tidigare, när jag kopplar in connectorn I själva ringklockan så vibrerar ringklockan (ringer svagt) hela tiden, strömmen släpps alltså igenom konstant men svagt trots att det inte ringer på dörren.

Ringklockan är riktigt gammal från tidigt 30-tal.

Transformatorn ger för svagt med ström, men är det inte märkligt att strömmen ändå går igenom så att ringklockan hela tiden vibrerar?

Hur ska jag koppla Nest connector på ringklockan? Är det någon som vet?
 
  • Gammal ringklocka från 30-talet med koppartrådar och trähållare på vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
fredrik_145
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.