Vore väldigt intressant att få reda på vad ni fått för priser på kaminerna mont o klart ?

Jag fick dessa priser inkl tilluft i grunden mont o klart :

Contura 450 : 33000 :-
Contura 550 : 43000 :-
 
Hej!
Vi har inte fått något pris på kaminen än , men våra säljare säger att det ska gå på max 50 papp.
Kan återkomma när vi fått pris. Just nu väntar vi på att kommunen ska greja klart med tomten.
Mvh Anna
 
ps
vi åkte till Uppsala och tittade på en jorduggla. Finns inga här i närheten.
Anna
 
Nu kanske det inte tillför något men det har byggts minst 2 st jordugglor via norrköpingskontoret.
 
Ett tips/råd till er som bygger/tänker bygga en Jorduggla eller annat hus ur ugglanserien. Eftersom inga fönster eller dörrar är försedda med påsadling så råder jag er att antingen köpa sadling och sätta dit sånna eller hör med snickaren på plats om han kan hjälpa er. Det är inte lätt att spackla dessa ytor och få det snyggt, sen är det dessutom svårt att hålla dessa ytor rena. Azza, en blivande Jordugglan ägare
 
azza skrev:
Eftersom inga fönster eller dörrar är försedda med påsadling så råder jag er att antingen köpa sadling och sätta dit sånna
Vad menas med detta kan någon förklara detta för en elingenjör ???
 
Ja, förklara gärna...jag har aldrig hört talas om detta heller ?
 
ang kamin : Kollade upp vad priserna skulle bli om jag inte tog kamin genom Lb-hus.....skillnaden var mellan ca 7-25000:- billigare beroende på vilken kamin man väljer...Grym skillnad....
 
peddap skrev:
ang kamin : Kollade upp vad priserna skulle bli om jag inte tog kamin genom Lb-hus.....skillnaden var mellan ca 7-25000:- billigare beroende på vilken kamin man väljer...Grym skillnad....
Vi ska också sätta in kamin, kanske man kan be LB dra tilluftsrör/förbereda för kamin, för att sedan fixa en själv. Undrar vad förberdandet kostar tro??

mvh
 
kostar 2000:- att få tilluft ingjuten i grunden...ta det...det gör vi !
 
Nån som vet vad detta är ? påsadling ?

Ett tips/råd till er som bygger/tänker bygga en Jorduggla eller annat hus ur ugglanserien. Eftersom inga fönster eller dörrar är försedda med påsadling så råder jag er att antingen köpa sadling och sätta dit sånna eller hör med snickaren på plats om han kan hjälpa er. Det är inte lätt att spackla dessa ytor och få det snyggt, sen är det dessutom svårt att hålla dessa ytor rena. Azza, en blivande Jordugglan ägare
 
Vi har inte heller nån aning om detta med fönstren???
Anna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.