Andy: Telefonen funkar. Kan iofs testa annat jack.
 
snaggletooth: Nej.
 
Dags att ringa supporten med andra ord, de kan oftast direkt se vad som är fel.
 
Modemet ska funka i annat jack även om det inte är första jacket.
Fungerar det inte så har det nog lämnat in.
 
Kan ju vara så "lyckosamt" att din BB-leverantör fick problem i samma stund som du flyttade jacket... Så kolla om dom har några kända problem i ditt område :)
 
mounte skrev:
Kan ju vara så "lyckosamt" att din BB-leverantör fick problem i samma stund som du flyttade jacket... Så kolla om dom har några kända problem i ditt område :)
Hände mig en gång, lånade hem en extra dator, köpte ny router. Försökte felsöka och blev skogstokig. Ringde sedan upp min operatör för att höra om de kunde se vad som var fel.

"Ja, vårt nät är helt dött i ditt område"... så det var lite snopet att höra.
 
Jag hade för något år sedan problem med att varje måndag fick mitt modem kontakt med telefonstationen men blev inte tilldelad någon IP adress. På tisdagen så fungerade ADSL modemet perfekt igen tills nästa måndag.

Första veckan så fel anmälde jag det och på tisdagen så fungerade det igen. Andra veckan så orkade jag inte fel anmäla men gjorde det igen den tredje veckan. Telia la då in en bevakning på mitt internet inför den fjärde veckan och det visade sig att Skanova gjorde underhållsarbeten i min telefonstation natten mellan söndag och måndag men att de missat att mitt telefonnummer också har ett ADSL abonnemang när det återstartade stationen. Därför så fungerade inte mitt internet förrän på tisdagen igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.