Jag har råakt ut för golvbrunns-klabberiet i fjor.
Har fått badrummet totalrenoverat (klinkers m golvvärma+kakel) men de glömde byta golvbrunnen som är av plast men äldre än 91 även om den har en klämring så är denna avsedd för våtrumsmatta.

Som jag ser det innebär det att man får riva ner hela badrummet o börja från 0.
Hela golvet (ink elvärme?) då fuktspärren kommer skadas när man pillar upp golvbrunnen.
Alla väggar då fuktspärren mot väggarna skadas när man river upp golvet.
Enda som borde kunna vara kvar är väl taket, men då taket går "innanför" väggplattorna så blirt det nog att dra ner även detta.
Sen är inte fuktspärren uppdragen mot tröskeln heller och det är bakfall på någon platta och för lite fall vid badkaret även om golvet är omgjutet med värmeslingor.

Trist när sånt här händer och man står utan badrum och får lägga ännu mer tid (och pengar) på att leta upp en duktig våtrumskille. Man blir ju inte mindre petig vid val av firma precis :-/
Kan man lita på de stora eller skall man ta en liten firma. Kan man lita på att det blir rätt bara för att någon har våtrums-cert. Ush, bävar att tag i det bara jag tänker på att det kan bli fel igen. Får bli besiktning efter vaje del-moment denna gången.


Boogie
 
Var det en firma som gjorde jobbet? Då är de ju ansvariga för fel i utförandet.

Och du har rätt, allting måste rivas upp och göras om.
 
Mikael_L
Usch så tråkigt!!
Täcks det av ngn firmagaranti åtminstånde?

Sen ang Jons svar:
jon_h skrev:
Har man träväggar eller trägolv i närliggande rum så är det högst olämpligt om fukthalten ökar i plattan. Men är det ett stenhus så gör det egentligen inget om fukthalten blir lite förhöjd lokalt. Vare sig cellplast eller golvvärme ställer till några problem med förhöjd fukthalt egentligen.
Om det är målade ytor runt omkring kan väl dom också ta skada, även om det är stenhus. Iofs ska man kanske använda diffusionsöppna färger, men det är väl kanske inte alltid så det är.

edit: Jon hann före med ett par minuter ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.