Det låter ju som att det inkluderar hushållsel. Ska vi gissa 20000kWh/år för uppvärmningen i så fall. Rätt normalt för 300m2 hus med pool?
 
Ett bra alternativ är att var fjärde år hålla koll på vad Ditt parti (och koalition) vill med energipriserna! För min del anser jag att de svenska vattenfallen skall rinna ut i våra rör och inte i Tyskland!
 
Låter som sagt inte så mkt, frågan är hur mkt poolvärme du förbrukar, solfångare brukar vara lönsamma för detta, har du en utomhuspool som du värmer till över 20 grader ?? hur länge ?? temp i poolen på vintern ??..
 
Joens skrev:
Jag gjorde av med ca 28 000 kwh i ett hur på ca 120kwm, detta med hushållsel måhända men....

Det är väl inte intressant att veta vad ditt hus drar de kallaste månaderna enbart utan vad det drar på hela året är ju också intressant kan jag tycka.

Är det bara värme eller är det med hushållsel?
Har ett hus i samma storlek plus ett varmförråd på 20 m2 och gjorde av med 18-19000 plus några m3 ved. Direktel och öppenspis med insats
 
R Göran skrev:
Ett bra alternativ är att var fjärde år hålla koll på vad Ditt parti (och koalition) vill med energipriserna! För min del anser jag att de svenska vattenfallen skall rinna ut i våra rör och inte i Tyskland!
Vem ska hålla koll på vilket parti, i vilken koalition?
 
305 skrev:
Vem ska hålla koll på vilket parti, i vilken koalition?
Människor i allmänhet?

//Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.