Myrlejon skrev:
Var på byggstartmöte 2 inför att själva husleveransen skall ske och byggledaren verkar mycket bra och inriktad på att vi skall bli nöjda. Han tog själv upp detaljer om ex kakling runt fönster och annat som vi inte funderat på men som är bra att reda ut redan nu. Det blir mycket att gå igenom när man gjort så stora förändringar som vi. Så hittills känns allt bra och vi ser fram emot fortsättningen....
Vad kul att höra att ni trivs med er säljare. Många gånger när jag läser negativa saker om en husleverantör här på forumet så får jag för mig att personkemin inte har stämt mellan köpare och säljare.

Undrar om det var er säljare vi träffade på Villa Expo i förrgår. Lite tunnhårig, jag tror att han hade mustasch?
 
Hasse! Uppsalas duktigaste hussäljare. Alltså, han säljer inte flest hus i Uppsala utan han är den mest kunniga och ärligaste säljaren jag stött på. Inget säljande skitsnack som det inte ligger någon substans bakom. Han verkar vara kanon.
 
Ja, det han sagt har också gällt så här långt i processen och det tror/hoppas jag kommer att fortsätta så. Upptäckte igår att vi gjort en misss i våra tillval men det var inga problem att fixa med i efterhand. Skönt för oss.
 
Det är kul när man blir positivit överraskad! Det är inte så ofta i denna bransch. Jag tvivlar att samma sak skulle gällt för oss i vårt bygge med Götenehus.
 
Vi blev lite besvikna idag när vi fick veta att vårt absoluta favorithus Ugglan Classic 159 inte finns kvar. Men det är inte så mycket att göra år, bara att leta vidare.
 
Men den finns ju kvar på hemsidan som kataloghus, Vad var anledningen till detta?
 
Ja, vi trodde ju självklart att den typen fanns kvar eftersom den finns på hemsidan men när vi var på villaexpo i Alsike så berättade säljaren att den inte finns längre. Jag glömde säga att den fanns på hemsidan. Kanske ska skicka iväg ett mail om det.
 
Idag var det dags för husresning. Vi var på plats redan direkt på morgonen, åt frukost på gräsplanen och tittade på arbetet. Vädret stod oss bi och vi fick en av de soligaste dagarna på länge. Arbetet flöt på bra och när kvällen kom återstod bara lite taktäckning kring frontespisen. Så nu hoppas vi på uppehåll imorgon också, även om de täckt provisorikt med pressenning. Några smärre avvikelser från ritning hade fabriken fått till. Men det löser nog de duktiga killarna på plats. Först måste de ju få huset vädertätt.
IMG_5586_komprimerad.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Myrlejon, vad fint ert hus ser ut! Grattis!
Får jag fråga hur mkt det kostade? Nyckelfärdigt?
Vi har också varit i kontakt med Hans tidigare,
Mkt goda erfarenheter av det.
Lycka till i fortsättningen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.