2.6 miljoner för huset? Tillhör inte Trosa Stockholmspriserna?
 
K KolarHill skrev:
Börjar också bli intresserade av 151 Pulpet (eller sadel). Planlösning passar oss bra som har tre barn. Min fru vill att barnen ska få ha stora rum som de kan växa i.
Funderar på att flytta köket och bygga sovrum där köket är placerat på ursprungsritningen.

Skulle vara toppen med lite bilder från er som byggt detta hus samt lite recensioner om vad ni tycker om huset.
Hej! Byggde ni det huset? Isåfall hur gick det? Ska själv dra igång bygget nu i Juni ;) !
 
K Kenneth 73 skrev:
Hej! Byggde ni det huset? Isåfall hur gick det? Ska själv dra igång bygget nu i Juni ;) !
Halloj!
Nä, eftersom tanten på kommunen var helt omöjlig så tvingades vi bygga huset på en annan plats på tomten. Då passade inte längre ett gavelställt hus utan vi valde att bygga optimal 160 istället. Den planlösningen passade oss egentligen bättre men tyvärr blev inte tomten riktigt lila bra. Men nu har vi flyttat in och trivs kanon.
 
mrjim mrjim skrev:
Det är stor skillnad på isolerade väggar och inte.
mrjim mrjim skrev:
Det är stor skillnad på isolerade väggar och inte.
Hej!
Är du nöjd med din LB-HUS ?
Tidsplan?
Tack
 
mrjim
Danne 1350 Danne 1350 skrev:
Hej!
Är du nöjd med din LB-HUS ?
Tidsplan?
Tack
Ja vi är nöjda med huset, men som jag skrev i tidigare inlägg, så gäller det att få rätt snickare.
Huset blev klart vid utsatt tid.
Vi hade tvåårsbesiktnkng för drygt 1 år sedan och det var inte jättemycket som hittades och det åtgärdades utan några problem.
Om jag skulle fundera på något är det kanske att titta på att byta ut vitvarorna mot lite bättre. Tvättmaskinen gick sönder efter 3 år och den maskin som ingick vid köpet av huset var nog en av de billigaste Siemens man kan köpa. Lönade sig inte att laga.
 
mrjim mrjim skrev:
Ja vi är nöjda med huset, men som jag skrev i tidigare inlägg, så gäller det att få rätt snickare.
Huset blev klart vid utsatt tid.
Vi hade tvåårsbesiktnkng för drygt 1 år sedan och det var inte jättemycket som hittades och det åtgärdades utan några problem.
Om jag skulle fundera på något är det kanske att titta på att byta ut vitvarorna mot lite bättre. Tvättmaskinen gick sönder efter 3 år och den maskin som ingick vid köpet av huset var nog en av de billigaste Siemens man kan köpa. Lönade sig inte att laga.
Bra !
Håller de den lovade tiden för att huset blir klart?
Säljare som jag har pratat med, sa tidigare att nyckelfärdig hus runt 1 år men idag han ändrade sig och sa 38 veckor efter bygglovet vilket jag blev lte tveksam.
Jag tycker de använder super billiga material i deras standard hus om skulle man jämföra med andra hustillverkare. Vi har tittat å några bilder på deras hemsida ,,,Vet ej, det har blivit super svårt att väljer vilka hustillverkare kan man lita på.
Men vi jaga vidare
 
mrjim
Danne 1350 Danne 1350 skrev:
Bra !
Håller de den lovade tiden för att huset blir klart?
Säljare som jag har pratat med, sa tidigare att nyckelfärdig hus runt 1 år men idag han ändrade sig och sa 38 veckor efter bygglovet vilket jag blev lte tveksam.
Jag tycker de använder super billiga material i deras standard hus om skulle man jämföra med andra hustillverkare. Vi har tittat å några bilder på deras hemsida ,,,Vet ej, det har blivit super svårt att väljer vilka hustillverkare kan man lita på.
Men vi jaga vidare
För oss höll de tiden, men det var 3 år sedan.
När det gäller om de använder billiga material så beror de på mot vilken annan leverantör du jämför mot. Såg i en annan tråd att du tog upp Smålandsvillan och Hjältevad. Båda dessa tyckte jag hade lägre standard än LB-hus.
 
  • Gilla
Totomom och 1 till
  • Laddar…
Tack.
Visst LB-HUS har mycket andra möjligheter när det gäller material, vilket de andra har inte lika mycket.
Nästa vecka vi ska träffa en kille från LB-HUS och vi får ser vad notan hamnar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.