Någon som har erfarenhet av Vital ekoisolering i skivor ? På vilken nivå är priset (har begärt offert från företaget men inte fått svar ännu efter 2 veckor...) ?
Har sprutat ekoisolering i ytterväggarna och funderar som bäst på vilken typ av 45 mm isolering ytterligare + innerväggarna.
 
Hm... inte en enda på detta forum... Men nu har vi i a f beställt, återkommer och berättar !
 
Jag köpte denna vitalisolering för ett år sedan. De var också då långsamma med svaret i början, men när kontakten var etablerad fungerade det bra. Jag är också nöjd med hur skivorna är att hantera, tycker inte de är för hårda.
Hans
 
Lite intresserad av att höra vad det kostar per skiva, funderar på att tilläggsisolera nästa år med det.
 
45 mm tjock kostar per kvm ca 50-60 sek. Billigare än linull men dyrare än traditionell isolering. Det tråkiga är att fraktkostnaden kommer till, eftersom isoleringen kommer från norra Finland.

Vi har nu börjat sätta in den, mycket trevligt material ! Vitt som bomull, ganska lika bergull att jobba med, förutom att det inte sticks. Dock något segare så kniven behöver vara ordentligt vass. Sambon byggaren klagar över detta men jag tycker isoleringen är himla fin :)
 
Är kniv det bästa alternativet? Jag har själv slitit med sax för att dela 45 mm tjock linisolering. Det är inte helt smidigt även om det funkar. Vital låter som ett bra alternativ till lin och är därför nyfiken på delningsförfarandet.

/Henrik
 
Hej!

Vi har precis börjat isolera med denna isolering. Vi köpte 10cm tjocklek och betalade 90:- m2 + 1300:- i frakt för 70 m2.

Den är mycket lättare att jobba med än linisolering. Man sågar lätt itu den.
Det man skall tänka på är att den krymper lite så att man skall lägga den lite för tight.
Den påstås även hämma mögeltillväxt.
 
Intresserad av att se någon bild på isolering/arbetet :)
 
Ok, tackar för det!
 
finns det nmågon återförsäljare av detta i Västerås trakten?? Nån som vet detta.
Hörde att Bauhaus i Bromma saluförde denna Vital isolering. Men finns den någon närmare västerås??

Mvh Calle
 
Man kanske skulle bli återförsäljare för den här Vitalisoleringen, intresset verkar ganska stort :)
 
Jag köpte via K-rauta i Luleå. Finns dom inte i Södra Sverige?
Jag tror att det vore en bra idé att bli återförsäljare.
Problemet r nog frakterna.
 
Den är med i dagens Bauhausutskick. Verkar intressant!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.