Vi har isolerat vårt timmerhus med eko-villa, återvunnet tidningspapper.
Skall nog fortsätta med samma då vi inreder övervåningen. Dock blir det drygt 30 cm i snedtaket, fast då bor vi i Norrbotten.
Fick hem lite info om den "vita finska skivan" samt provbitar. Återstår om dom kan matcha priset på eko-villan. En nackdel med den vita skivan verkar vara att den inte är så mjuk och flexibel. Måste nog vara mkt noga med regelavstånd och montering så det fyller korrekt.

/Jögga
 
Vital isolering från Finland
skivor
100 x 565 x 870 mm kostar 7,00 eur / m2, moms 0%
125 x 565 x 870 mm kostar 8,65 eur / m2, moms 0%
150 x 565 x 870 mm kostar 10,30 eur / m2, moms 0%

Frakt ska räknas sedan när vi vet mängd och leveransaddress.

 
Acato,
de priserna fick jag från fabriken... och enligt deras information har de bara skivor just nu :((
Så om du vet priset till Skåne, måste du kontakta fabriken och förhandla med dem... de behöver veta hur många m2 vill du ha...
 
Skåne?.. "Ekofiber Syd" i Kristianstad är jättebra. De kom ut och kollade huset och tipsade om konstruktion mm.. Jättevänliga. Jag tror priset blev 500 spänn kubiken så hela mit hus blev typ 15 000 och det var med vindduk skorstenskydd, pappskivor och hela installationen. Insprutningen alltså.
Han jag pratade med heter Sven-Åke Jarl.

De kör i hela Skåne. Jag bor i Löddeköpinge
 
Hör av dig om du vill ha tips. Jag bor i ett gammalt hus och har väl fått handskas med all frågeställningar och problem man kan tänka sig vad gäller konstruktion mm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.