cpalm skrev:
Tyvärr och tyvärr - det är väl bra att vi i allmänhet upplever kända personer som mer trovärdiga än någon helt okänd som poppar upp som gubben ur lådan med ett påstående som inte är underbyggt på något sätt? Vad är det annars som borde ligga till grund för vår uppfattning om trovärdighet menar du? Eller menar du att alla förtjänar att betraktas som helt trovärdiga tills motsatsen bevisats?
Det bästa är väl att varken betrakta andra som trovärdiga eller inte trovärdiga innan man har nått att gå på. Jag säger bara att för att man känner till en signatur och tycker den verkar vara en "schyst typ" så kan denna kasta fram precis lika dåligt underbyggda påståenden som nån man inte känner. Att nån skrivit 10 000 inlägg som handlar om nått helt annat ökar ju inte trovärdigheten i just detta fall.
 
H
Trovärdigheten baseras ju också på att gamla medlemmar har gjort en massa vettiga inlägg tidigare i många olika trådar. Gett råd och synpunkter som i de flesta fall är vettiga, oberoende och pålästa. Man lär ju känna gamla medlemmar genom inläggen och vet att dessa är medlemmar är seriösa.
 
harry73
Alla mina fans gillar mjna vettiga och ovettiga inlägg, men det finns också en stor grupp som tar dom med en nypa salt ;)

Back to topic!!!
 
H
Finndjävel skrev:
Det bästa är väl att varken betrakta andra som trovärdiga eller inte trovärdiga innan man har nått att gå på. Jag säger bara att för att man känner till en signatur och tycker den verkar vara en "schyst typ" så kan denna kasta fram precis lika dåligt underbyggda påståenden som nån man inte känner. Att nån skrivit 10 000 inlägg som handlar om nått helt annat ökar ju inte trovärdigheten i just detta fall.
Du underskattar nog de gamla medlemmarna är jag rädd för.
 
En gammal medlem som upplevs som seriös kan ju också vara lika seriös i sitt arbetsliv och utnyttja sitt förtroende här för att promota egen firma. Nåja, nu ska jag sluta spamma sönder tråden med OT.
 
HEM2121 skrev:
Du underskattar nog de gamla medlemmarna är jag rädd för.
Inte alls, jag har följt detta forum i flera års tid utan att regga mig och har stor respekt för kunskapen här.
 
Vad ni håller på :)

Vårt förtroende för TLA är iaf intakt, vi har kontaktat dem angående ett annat projekt nu.
 
HEM2121 skrev:
Ser ut ut som TLA har skrivit detta själv. Har de behörighet för våtrum? På BKR.se är de inte med iallafall. Skulle aldrig någonsin anlita TLA
Bara för info: De som gjorde våtrummet hos oss (anlitade av TLA) var Peters Kakel, de är med på BKR.se (sök på Peter Båth) och jag har på riktigt aldrig sett en bättre plattsättning, Jimmy var grym. De känns pålitliga.
 
Hej,

Jag vill bara säga att jag var väldigt nöjd när jag anlitade TLA Bygg för en takomläggning 2012. Besiktningsmannen hittade nästan inga anmärkningar och sade att detta arbete var gjort av proffs. Jag tyckte dessutom att de var väldigt tillmötesgående. De gjorde t.ex sönder ett gammalt altantak till mig och ersatte detta med ett nytt till ett väldigt bra pris.

Jag har också rekommenderat dem för en kompis som också blev väldigt nöjd och dessutom rekommenderade dem för sin bror.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.