H Hans G2 skrev:
Ingen erfarenhet av dem. Kan däremot tipsa om Bygglagret.se om du inte redan haft kontakt med dem. Ring eller maila, de är trevliga och kunniga.

Vill du inte ha allmogeprofil så är Traryd ett bra alternativ, det är samma fönster som SP, förutom profilen som skiljer. Ägs av samma, tillverkas i samma fabrik på samma sätt med samma delar. Så borde harmonisera med era befintliga om ni väljer motsvarande modell. Bygglagret var också klart billigast när vi bytte förra året.
Traryd och SP har inte spröjs med kittfals numera, och min acceptans för lösspröjs är låg :(
Allmogeprofil är inte ett krav utan vore hellre utan den för att mer matcha befintliga fönster.
 
K Kurtivan skrev:
Traryd och SP har inte spröjs med kittfals numera, och min acceptans för lösspröjs är låg :(
Allmogeprofil är inte ett krav utan vore hellre utan den för att mer matcha befintliga fönster.
De har i vart fall någon modell med glasdelande spröjs och alla Traryd är med slät profil. Dock tror jag inte någon av dem har kittfals tyvärr.
Jag letade efter snarlikt när det begav sig men hittade ingen som uppfyllde hela kravlistan till rimligt pris tyvärr
 
Fönster med lös innerbåge har bra energivärde, inte så mkt sämre än moderna. Synd att byta. Nya är ofta mycket klumpigare och sämre kvalitet, varför det lönar sig att reparera/renovera de gamla...
 
Ingen har alltså erfarenhet av fönster från Hemfint.se?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.