Hur ser routern ut?
 
Öppen nätverkscentral med trassliga Ethernet-kablar, patchpanel och lysande switch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Igår fick jag en ny router men det gjorde förståss ingen skillnad.
 
A Andy78 skrev:
Dom ser att felet består och porten för tv går upp och ned, vad det nu innebär på riktigt.
Vilken hastighet länkar tvboxen upp med? 100mbit eller 1000mbit.
 
Har du provat byta kablar alternativt sätta en switch emellan? Det skulle kunna vara problem med den fysiska länken.
 
M merbanan skrev:
Vilken hastighet länkar tvboxen upp med? 100mbit eller 1000mbit.
100mbit.
 
M merbanan skrev:
Har du provat byta kablar alternativt sätta en switch emellan? Det skulle kunna vara problem med den fysiska länken.
Jag har dragit direktkabel från tvbox för att gå förbi uttagen.
 
Tv problemet är nu löst efter 6 månaders krånglande.
Troligtvis låg flet hos bredband2.
 
  • Gilla
blackarrow
  • Laddar…
Vi hade AllTele som numer är uppköpt av bredband 2. Var inte superimpad på supporten då de skulle skicka en ny fiber konverter fastän allt pekade på att de var deras router som var paj.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi hade AllTele som numer är uppköpt av bredband 2. Var inte superimpad på supporten då de skulle skicka en ny fiber konverter fastän allt pekade på att de var deras router som var paj.
Jo det har jag varit med om flera ggr.
Och routern kan myckel väl vara hel.
Vi kör inteno Vanligt att adaptern går sönder ibland blinkar det lite när man sätter i den' mäter man spänning så visar den 12volt men det fungerar inte när man sätter den i routern.

Har bytt 4 st strömadaptrar i föreningen nu när dom börjar närma sig 5 år.
Inteno routern har fungerat bra sedan start.
 
A Andy78 skrev:
Jo det har jag varit med om flera ggr.
Och routern kan myckel väl vara hel.
Vi kör inteno Vanligt att adaptern går sönder ibland blinkar det lite när man sätter i den' mäter man spänning så visar den 12volt men det fungerar inte när man sätter den i routern.

Har bytt 4 st strömadaptrar i föreningen nu när dom börjar närma sig 5 år.
Inteno routern har fungerat bra sedan start.
I detta fallet fungerar allt om jag kopplar konvertern direkt till en PC
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
I detta fallet fungerar allt om jag kopplar konvertern direkt till en PC
Ja precis och då kan det vara routern adaptern.
Lyser det något på routern hur ser den ut?
 
A Andy78 skrev:
Ja precis och då kan det vara routern adaptern.
Lyser det något på routern hur ser den ut?
Allt ser bra ut. Får 50 Mbit upp. Kopplar jag ur WAN kabeln och tillbaka igen får jag runt 950 Mbit ett tag tills den droppar tillbaka till 50. Mycket märkligt

Edit: min poäng är hur som att lite konstigt slutlednibgaförmpga från bredband 2
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Allt ser bra ut. Får 50 Mbit upp. Kopplar jag ur WAN kabeln och tillbaka igen får jag runt 950 Mbit ett tag tills den droppar tillbaka till 50. Mycket märkligt

Om grannen har likadan router fråga om du får låna den för att se om samma problem uppstår.
Edit: min poäng är hur som att lite konstigt slutlednibgaförmpga från bredband 2
 
Kan tillägga att jag slipper tjänstefördelaren' nu går sappa via routern.
Skönt att slippa den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.