h-man skrev:
Hej igen,
är det nån som kan posta en länk till ett sånt där dubbelt RJ-45 uttag? jag har inte lyckats hitta dom nånstans
Menar du verkligen dubbelt uttag? Dubbla uttag är ju i princip de enda som finns att tillgå...?

...eller menar du CET-uttaget jag länkade till ett par poster upp?
 
ett vanligt dubbelt rj45?

var så god...
23-829_l.jpg Copytjafs Biltema...
 
Classe kör med exakt samma uttag och jag har för mig att det ör samma på kjell o co också. Är kopplingsschemat som medföljer obegripligt så är det samma :)
 
Puh, dags att göra ett nytt ryck för att försöka bli klar med det här...

Jag har alltså cat6 kablar dragna till dosor bakom montageramar. Infällda dosor med inbyggda verktyg http://www.direktronik.se/prod/prod.asp?prodid=52#04-0685 är inköpta men det visade sig att plattan är för stor (drygt 70mm) för öppningen i ramen (drygt 50mm). Jag trodde i min enfald att såna här saker var uppstyrda och standardiserade. Eftersom jag lagt en smärre förmögenhet på de där RJ 45 kopplingsprylarna så vill jag helst höra att jag a) enkelt kan hitta nya mindre plattor någon annanstans b) enkelt kan lösa det här på nåt annat sätt som inte ruinerar mig och ändå kan genomföras av mig själv snabbt, billigt och smärtfritt...

Tack på förhand för er hjälp och ert tålamod
 
Inte säker på att jag förstår dig rätt här. Vilka mått är det du nämner?
Först och främst, är det denna du försöker montera?
04-0685B.jpg

Enligt vad allt verkar som på bilden är den ju helt förberedd för att monteras med de vanliga dosskruvarna i apparatdosan.
 
Sorry jag är otydlig (och svarar sent)!

Ja det är en sån där dosa jag försöker montera. Men problemet är alltså att den "inte får plats" i mina ramar. Dosan som jag försöker montera är ca 70*70mm och "öppningen" i ramen är bara ca 50*50mm...

Det optimala hade nog varit om jag kunde hitta några mindre "plattor" (dvs själva dosan) som passar mina ramar och där jag kunde montera de där jacken/kontaktdonen med inbyggda verktyg som är köpta för dyra pengar
 
Ok, tror jag förstår din fråga bättre nu. Du försöker alltså montera dessa i montageramar tillhörande en annan serie?
De uttag du har köpt är gjorda för att skruvas fast direkt i apparatdosan bakom, utan någon annan montageram.
I de fall du bara har en apparatdosa kan du montera dem om du skippar montageramar, men har du förberett för en dubbelram eller mer är nog ditt enda val att följa samma serie.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.