Vi hade avtackningsfika på jobbet i dag för en kollega som gick i pension 100% (han har jobbat extra hos oss som säljare)

Står och letar elvispen, men hittar inte den, bara själva visparna. Bättre brödlös än rådlös så går jag ut till min servicebil och hämtar skruvdragaren, som jag fäster en visp på. Och en stund senare har vi grädde till fikat.

Där kommer då min fråga upp. Om det krisar i köket för er, vilka verktyg hittar/används då in i för avhjälpande av problem vid matlagning etc?

Morakniven har fått känna på en del färg, samt fogsvans för att kapa köttskivor ur hel bit.
 
  • Hand håller skruvdragare med monterad visp som vispar grädde i ett vitt fat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Polygripen till krabbklor!
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
Fogsvansen har jag haft till att klyva pumpor med.
 
B Bassrunner skrev:
Polygripen till krabbklor!
eller nötter.
 
Elektrisk korkskruv eller vinöppnare från Bosch, designad för köksanvändning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fast den kanske inte räknas då den nog gjord för "köksarbete", åtminstone den vänstra halvan.
 
IR-termometern. Den ligger numer i köksskåpen.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Polygripen har fått rycka in för att knäcka nötter och Flir'en för att dubbelkolla ugnstempen vid tjälknölstillagning.
 
Hammare, spik och tång när jag inte hade en vinöppnare i min första lägenhet. Blev till slut att putta ner korken i flaskan och försöka sila vinet. Inga redskap att rekommendera med andra ord.
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Hade du ingen sko?
 
  • Gilla
Snål-Jocke
  • Laddar…
Korvgubbe
Polygrip är standard när det ska ätas skaldjur i släktstugan på västkusten. Det finns massor av fina skaldjurstänger att köpa till helt överkomliga priser, men det har liksom blivit tradition att använda den gamla polygripen. De yngsta kring bordet är generation nummer fem som knäckt klor med den, så det är liksom bara så det ska vara.

På jobbevent har borrmaskin och färgblandare fått agera elvisp modell stor några gånger.

Och någon gång har jag precisionsseparerat frusna hamburgare med stämjärn.
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
useless useless skrev:
Hade du ingen sko?
[media]
Wow! Lite imponerande faktiskt. För 18 år sedan var inte Youtube lika lättillgängligt tyvärr.
 
Jag använde japansågen för att dela en 12-kilos djupfryst lax i lagom stora bitar.
 
  • Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
Jag tar första bästa verktyg som är tillgänglig för att öppna en flaska öl!
Antingen dricker jag för mycket eller har jag för många verktyg liggandes överallt....
 
Det är väl för att öltörsten oftast sätter in när man har ett verktyg i handen?
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Näbbtång för att dra ur benen ur en lax
Svetshandskar som grillhanskar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.