Att bara klippa hjälper inte för att bli av den här otäckingen, nej ner på knä och luckra upp jorden så du får med rötterna.Du får dra upp den för hand. Lika envis som maskrosor.. Lycka till.:thinking:
 
Skumpe
S Svante Svenson skrev:
Automatisk bevattning, näring och robotgräsklippare. Effektivt och innovationen har du i bevattningsautomatiken och robotgräsklipparen. Gift är inte innovation.
Hep Hep skrev:
Sedan har den metoden en stor fördel mot gift. Man byter ut grönt ogräs mot grönt gräs och inte grönt ogräs mot bruna mellanrum. Att de bruna tomrummen sedan fylls med annat ogräs och inte med gräs om man inte ger gräset bättre förutsättningar, gör bara giftmetoden ännu sämre.
Jag menar såklart att man gör allt samtidigt, optimala förutsättnigar för gräs och lägger till gift mot ogräs.
 
Skumpe
D Dixies skrev:
Att bara klippa hjälper inte för att bli av den här otäckingen, nej ner på knä och luckra upp jorden så du får med rötterna.Du får dra upp den för hand. Lika envis som maskrosor.. Lycka till.:thinking:
Det är inte möjligt. Det är en stor gräsmatta och det måste röra sig om tusentals plantor.
 
Skumpe Skumpe skrev:
Jag förstår men jag är öppen för innovation så att säga.
Har en vän som köpte 50% superkoncentrerad glyfosat från Ryssland postorder förra året i 50ml flaskor som spädes till 200liter färdigt medel. Den kan döda allt växtligt, inte ens Parkslide har en chans vid lite starkare dosering. Kräver dock skyddskläder vid hantering.
 
Skumpe
M miks62gbg skrev:
Har en vän som köpte 50% superkoncentrerad glyfosat från Ryssland postorder förra året i 50ml flaskor som spädes till 200liter färdigt medel. Den kan döda allt växtligt, inte ens Parkslide har en chans vid lite starkare dosering. Kräver dock skyddskläder vid hantering.
Gräsmattan överlever också då? Annars är det meningslöst, det här ogräset ligger överallt med gräs emellan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.