Byggde med MH för hmm...9 år sedan, hade inte mycket att klaga på då iallafall. Byggarna var riktigt duktiga (väldigt viktigt att få rätt byggare, men jag vet inte om man kan påverka vilka man kan få). Arbetsledaren/kvalitetsansvarige var MH's egen och ganska hjälpsam...säljaren var säljare, inget större fel tyckte jag. Helhetsintrycket av huset tyckte jag var gediget. Det hela utspelade sig i östergötland.
 
Har bott i ett MH i 3 mån.
Håller med kobban. Hade definitivt inte skrivit på samma papper igen. Byggde med s k totalentreprenad. Håller med om alla punkter. Vissa saker fungerade utmärkt men vissa saker var/är helt kass:

Trasig tvättmaskin, fel på golvvärmen, sprucken ytterdörr, dåligt måleriarbete, skruvar som saknas i dörrar, toalettstol sitter löst, etc..(besiktningsmannen var alldeles för "tam" vid slutbesiktning..)
Trött på att ringa o jaga byggledaren på att nåt skall hända ("det fixar vi"), för att ringa igen och påminna. Måste ev ta ledigt fr jobb för att gå hemma o vänta på ev hantverkare.
Har även insett att jag måste jaga MH för att kunna få mitt slutbevis.

Nja...Tveksam om jag gjort om samma sak idag.
 
Man blir lite skeptisk när man läser detta, men kommer ändån att välja MH så de har det hus jag drömt om =)

Kommer ta med mig mycke av et ni sagt innan jag skriver på några pappaer. Vet inte om det blir någon skilnad för min del då jag inte kommer att använda mig av totalentreprenad.

Något annat ni tycke jag borde tänka på.

Alla svar är jag tacksam för :)
 
Oavsett vilken entreprenadform ni väljer så se till att ni har fullständig koll på allt och att det finns dokumenterat. Fråga om det är något som ni är det minsta osäker på och se till att allt ni kommer överens om också finns skriftligt. Vår erfarenhet är att det som inte finns på papper kan "glömmas" bort under bygget.

Vi har bekanta som bor i Myresjöhus och de är nöjda så jag har personligen inte hört några negativa erfarenheter men som jag påpekade tidigare, allt ni kommer överens om skall finnas på papper så slipper ni förhoppningsvis eventuella diskussioner kring vad som gäller kring själva husleveransen. När det gäller uppförandet av huset så är det förhoppningsvis så att ni har hantverkare som ni vet kommer att göra ett bra jobb så det kanske inte är en fråga i det här fallet.
 
Vi bygger med MH o har absolut INGENTING att klaga på! Allt har gått perfekt so far o minsta lilla spik har vi fått info om! Visst har dom säkert gjort fel många gånger men personligen tror jag att man säkert kan lägga skulden på köparen ibland med.. Alla är ju inte av de "involverade" typen =)! Personligen har vi nog ställt 2 miljoner frågor o kollat upp precis ALLT både en o 2 gånger, därav inte ett enda fel (än så länge, resan är inte slut ännu)! Tvärtom vill jag hylla MH o mer än varmt rekomendera dom!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.