N neo11 skrev:
Vilket bruk ska du putsa med?
Lite osäker på vilket märke men nån tunnputs (två grundlager och ett tredje som är genomfärgat).
 
N
Man kör 2 lager med tunnputs. ett tredje lager finns inte, då målar man tunnputsen med färg.
Skrollade lite i tråden, men kunde inte se vad väggarna bestog av. Tjockputs är dyrare men håller 5 ggr längre.
Tunnputs är inte att rekommendera.
 
N neo11 skrev:
Man kör 2 lager med tunnputs. ett tredje lager finns inte, då målar man tunnputsen med färg.
Skrollade lite i tråden, men kunde inte se vad väggarna bestog av. Tjockputs är dyrare men håller 5 ggr längre.
Tunnputs är inte att rekommendera.
Byggfirman kommer använda ett tablerat putssystem (Finjas eller Webers). Jag är dock säker på att det är tre lager (varav första eller andra är armerat och tredje är genomfärgat). Om jag förstått det rätt kommer det dock bara bygga max ca 10 mm, men det heter kanske ändå tjockputs?.
 
Redigerat:
N
Låter som tunnputs, ef. Du kanske borde fråga vilken puts du får lite utförligt.
 
N
Är det genomfärgat är det rivputs/terrasit. Det dyraste som finns på marknaden. Då gissar jag att du har god ekonomi. Ingen använder det längre pga att det är för dyrt.

Kanske bättre att du frågar, säg att du vill ha produktblad på all puts.
 
Redigerat:
N neo11 skrev:
Är det genomfärgat är det rivputs/terrasit. Det dyraste som finns på marknaden. Då gissar jag att du har god ekonomi. Ingen använder det längre pga att det är för dyrt.

Kanske bättre att du frågar, säg att du vill ha produktblad på all puts.
Inget material är inköpt än. Putsningen blir inte förrän under tidig vår så vi får prata om olika putsalternativ med byggfirman lite längre fram.
 
N
Ok, använd inte tunnputs. Då kommer du ångra dig om 20 år.
Men är billigare nu.
 
  • Gilla
Annaonym
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.