Martin_B
Vad jag har förstått får man alltid maskiner med engelsk stickkontakt när man beställer från Toolstop.co.uk.
Då får man ju själv byta till en vanlig, vilket ju inte ser så bra ut ifall man måste skicka in den under garantitiden.

Finns det någon annan online shop som är lika billig som Toolstop (eller billigare), men som skickar maskiner med vanliga stickkontakter, för 220-240v nät?

Förutom det där med garantin, så hade det varit gott o slippa byta kontakt på en splitter ny och annars fullt fungerande maskin. :)
 
Jag köper alltid med en adapter, 15kr tror jag den kostar.
 
Handlar väl inte om Toolstop eller inte? Handlar du i England så får du acceptera stickkontakten.

Vill du köpa utomlands så är väl Tyskland ett alternativ. Seltmann o Rubart har väl många här handlat men det finns fler. Däremot är just England billigare ibland så då får man acceptera att köra med adapter eller byta kontakt
 
Martin_B
kinglolle skrev:
Handlar väl inte om Toolstop eller inte? Handlar du i England så får du acceptera stickkontakten.
Jo det vet jag ju :). Men jag nämnde Toolstop för de verkar pålitliga samtidigt som de är grymt billiga. Och jag känner tyvärr inte till några tyska diton som är lika billiga.
 
Du kan hitta Bosch på samma nivå som Englandspriserna.
Även Makita sänksågen går att hitta till snarlikt pris, dock med en skena.

De stora/kända handlarna är seriösa, både i UK och Tyskland.
 
Martin_B
FredrikR skrev:
Du kan hitta Bosch på samma nivå som Englandspriserna.
Även Makita sänksågen går att hitta till snarlikt pris, dock med en skena.

De stora/kända handlarna är seriösa, både i UK och Tyskland.
Kollat runt lite nu och Toolstop.co.uk verkar helt klart mycket billigare på just Metabo LF 724 S än de nämnda tyska sidorna. Lite märkligt ändå, då Metabo är tyskt. Men så är det väl tyvärr, att det är billigare att importera även en inhemsk vara :).

Skall fortsätta söka febrilt efter Metabo LF 724 S på någon tysk sida som erbjuder samma låga pris som Toolstop.
 
Martin_B skrev:
Skall fortsätta söka febrilt efter Metabo LF 724 S på någon tysk sida som erbjuder samma låga pris som Toolstop.
Det verkar vara mycket besvär för lite vinst, alla har sina idéer, men det låter inte riktigt som nån deal breaker.
 
Vad skiljer det mellan lägsta pris i Tyskland och lägsta i UK ink frakt?
 
FredrikR skrev:
Vad skiljer det mellan lägsta pris i Tyskland och lägsta i UK ink frakt?
Kanske en hundring eller så om man ska ha väska till den.
 
Martin_B
Nja inte riktigt, tyvärr. Inte hade jag suttit och tagit min tid för att spara en hundring.

Metabo lackfräs:
Toolstop.co.uk 1.902 kr exkl. frakt.
Louistools.de 2.121 kr exkl. frakt.
Rubart.de 2.663 kr exkl. frakt.

Detta är det illigaste jag hittar.

Sedan måste man ha i åtanke att jag skall köpa flera verktyg och då blir skillnaden betydligt större, inte minst när jag bara behöver betala en fraktavgift från Toolstop på det jag skall ha, medan det från Tyskland går på vikten så det blir dyrare ju mer verktyg jag skall ha.

Skillnaden för mig lär hamna på 1000-1500 kr, vilket egentligen inte är så mycket i sig, men då kan man kanske lägga till lika mycket och handla i Sverige med tryggare konsumentköplagar osv. :)


Aja, får se vilket jag väljer, jag letar inte vidare längre iallafall, det är inte lönt det.
 
Gör som jag, storhandla hos en tysk ebay handlar o pruta. Jag sparade flera tusenlappar på så sätt förutom prisskillnaden mot Sverige. Frakten är som regel hälften från Tyskland jmf med från UK samt att produkterna är anpassade för svenska marknaden out-of-the-box.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.