Det går att tjata till sig rabatt hos ELFA, vi har sedan en tid tillbaka ett kickback-avtal. Ju mer du handlar desto mer får du i kickback. Beställer man på webben har man alltid 3% rabatt också. ELFA har blivit uppköpta av ett Schweiziskt företag och kommer att flytta sitt lager till Holland. Då finns det inte längre möjligheten att handla i butik hos dem eller hämta i Järfälla.

På jobbet beställer vi mest från RS Components. De har bäst sortiment för vår verksamhet, elektronikreparationer.

Farnell har blivit sämre på senare tid tycker jag. Se upp för vissa artiklar som ligger på USA-lager. 200:- i frakt tillkommer för dessa artiklar.
 
Jag tycker att Elfa är lite bättre än alternativen som nämnts i denna tråd. De är de enda som levererar ett paket dagen efter beställning medan Farnell och RS tar en dag till på sig. Conrad är ju inte med i matchen över huvud taget, urusel leverans och magert utbud.

Vi har en generell rabatt hos Elfa och om jag kommer ihåg rätt så var det vid ca 100.000 / år som det gick att börja förhandla fram.
 
Jag får paket från både RS och Farnell dagen efter. Pallen med verktygen agen från Frankrike tog en dag extra.
 
ELFA var ett bra alternativ tidigare, trots deras prisnivå, när de hade butik i Mölndal. Men nu när allt måste gå via posten så är det inget alternativ att köpa små saker när man får betala varans pris flera gånger om i och med expeditionsavgiften.....:thumbdown:
 
Mikael_L
http://www.electrokit.com

Inte på långa vägar samma sortiment som giganterna elfa, farnell m.fl.

Kanske inte första valet för företag heller, åtminstone om man har en stor elektronikverksamhet.

Men för privatpersoner ett riktigt vettigt alternativ. Billig enhetsfrakt, och priserna i övrigt tycker jag är helt OK.
Beställt en tre ggr därifrån, snabbt och problemfritt. Ja bara en sak då, glöm inte att kolla saldo på det du beställer. Det kommer ingen automatisk varning eller info om det inte finns hemma. Och det strular lätt till sig lite om det händer. Inget som vi inte löste på ett kick med ett mail, men ändå.

Och detta händer hos ELFA också. En gång lyckades jag lägga något restnoterat i min order.
Så fick jag besked att vänta 2-3 veckor innan den saken kom. Efter jag väntat och förgäves inte fått något paket så fick ajg vid ny kontakt veta att nu hade en annan sak i min order blivit restad, så nu skulle jag få vänta ett halvår.
Och nu blev det besvärligt. Jag kom inte ihåg riktigt hur vi löste det. Det var mycket suck och stön från elfas sida, deras ordersystem var liksom inte riktigt gjort för detta.
Men antingen strök vi väl det som restnoterat (och då jag redan kontokortsbetalt så miste jag väl det i så fall) eller så var det kanske så att dom lyckades dela upp ordern i två delar.
Som sagt, jag minns inte riktigt. Men bökigt var det.
 
C
Hade också en restad order på Elfa häromåret. Ingen som helst kommunikation från deras sida, vare sig via ordersystemet, mejl eller telefon. Ringer kundtjänst och får nytt leveransdatum. Detta passerar. Ringer kundtjänst igen, osv. ett antal iterationer. Efter att detta hållit på någon månad får jag beskedet att artikeln har utgått och kommer inte att levereras. J-ligt irriterande efter ett antal veckors väntande och ringande till kundtjänst. Ordern ligger så vitt jag vet fortfarande som restnoterad i deras ordersystem. De gjorde aldrig någon formell avbeställning.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Fick hem reklam från Bohlin & Nilsson, där får man den aktuella tången för 106 + moms !!
 
RS skickar oftast med DHL express och om man bor på landet, där de inte kör, så tar det någon eller några dagar extra. Frakten är gratis om man köper för mer än 500 SEK ex moms. Även Mouser har en rimlig gräns för fraktfri leverans.65 EUR motsvarande 615 SEK.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.