Hobbyelektriker
· Stockholm
· 354 inlägg
Om det är enfas och just denna fas försvinner så lär du ju aldrig få något att bryta på en motorskyddsbrytare, eller hur menar du?J jonaserik skrev:Ett motorskydd är för 3 fas-anslutning om det är på Gröna Lund, där alla roterande oavsett 1 eller 3-fas ska ha motorskydd. Ett motorskydd ska bryta inom 30 sek vid för hög belastning eller ett fasbortfall. Så att göra någon omkoppling behövs inte. Bara ställa in det för amperen på motorn och rycka en säkring. Så provas ett motorskydd. Sen att mäta går inte.
Förstår inte hur du testar funktionen på ett enfas objekt genom att rycka en säkring och den löser?
Att motorn stannar fattar jag, men inte att motorskyddet löser.
Har inte sagt något om 1-fas i tråden till TS, det är en pumpanläggning med motor som har 3 -fas. Bara sagt att vissa ställen fordrar motorskydd oavsett 1 -fas eller 3-fasR Robin Lindberg skrev:
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 354 inlägg
I ditt inlägg #3 pratar du om 1-fas iaf, vilket var det jag inlägg jag citerade på.J jonaserik skrev:
Läs om ditt inlägg (#3), du beskriver ju iaf inte att man provar av dessa på olika sätt…
Kanske är bäst att köra på tripknappen på GV2 trots allt ändå…
Produkter som diskuteras i tråden