Bry dig inte om att försöka justera den, kanske hjälpligt det går, men för övrigt inte, kanterna i den som hålla blecken på plats kan vara lite brända och då bråkar den igen. Hoppas att det finns, är en ovanlig typ
 
J jonaserik skrev:
Ett motorskydd är för 3 fas-anslutning om det är på Gröna Lund, där alla roterande oavsett 1 eller 3-fas ska ha motorskydd. Ett motorskydd ska bryta inom 30 sek vid för hög belastning eller ett fasbortfall. Så att göra någon omkoppling behövs inte. Bara ställa in det för amperen på motorn och rycka en säkring. Så provas ett motorskydd. Sen att mäta går inte.
Om det är enfas och just denna fas försvinner så lär du ju aldrig få något att bryta på en motorskyddsbrytare, eller hur menar du?

Förstår inte hur du testar funktionen på ett enfas objekt genom att rycka en säkring och den löser?

Att motorn stannar fattar jag, men inte att motorskyddet löser.
 
R Robin Lindberg skrev:
Om det är enfas och just denna fas försvinner så lär du ju aldrig få något att bryta på en motorskyddsbrytare, eller hur menar du?

Förstår inte hur du testar funktionen på ett enfas objekt genom att rycka en säkring och den löser?

Att motorn stannar fattar jag, men inte att motorskyddet löser.
Har inte sagt något om 1-fas i tråden till TS, det är en pumpanläggning med motor som har 3 -fas. Bara sagt att vissa ställen fordrar motorskydd oavsett 1 -fas eller 3-fas
 
Det här måste vara samma modell som jag har

En tryckbrytare för kompressor, teknisk utrustning, visas på en e-handelssajt med prisinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Typiskt att det var sån lång leveranstid bara
 
J jonaserik skrev:
Har inte sagt något om 1-fas i tråden till TS, det är en pumpanläggning med motor som har 3 -fas. Bara sagt att vissa ställen fordrar motorskydd oavsett 1 -fas eller 3-fas
I ditt inlägg #3 pratar du om 1-fas iaf, vilket var det jag inlägg jag citerade på.
Läs om ditt inlägg (#3), du beskriver ju iaf inte att man provar av dessa på olika sätt…

Kanske är bäst att köra på tripknappen på GV2 trots allt ändå…
 
Om motorn är på 4kw, ska motorskyddet stå på det då eller lite över?
 
På motorskylten står det nog 380 ( 400 ) V och 220 ( 230 ) och sedan amper , du ska ställa MSK efter det minsta amper som står där, det är för 380 V
 
A
Kontaktormotorskydd och motorskyddsbrytare brukar ha en testknapp man kan prova det med.
 
Ja på bilden ser man ett hål med test brevid, det funkar

Elmotor skydd, knappar "STOP" och "TEST", trådar anslutna, inställningar för amper, smutsiga elektriska komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.