Jag vet precis hur det känns! Kolla hur det såg ut hos mig.
komigen.jpg
Då tänkte jag på två saker:
1-Jag sparar en massa pengar.
2-Den här är sista badrummet jag gör
Gör klar en väg så kommer att kännas bättre!.
Lycka till
 
Hua .. jag känner igen bilderna i tråden.

När jag tycker det känns segt tar jag hjälp av någon. Det är mycket värdefullt att bolla idéer och plötsligt kan det kännas kul. Känns det segt och det inte finns hjälp till hands brukar jag "pausa" och gå igenom arbetsmomenten. Inte helt sällan kommer man på effektiva lösningar.

Nu kan det vara en fördel att jag gjorde vid det värsta först - badrummet. Köket kändes som rena semestern.
 
När min motivation vek sig (för det gjorde den åtskilliga gånger), så berodde det oftast på nåt svårt, oroväckande eller jobbigt moment. Jag hade uppehåll på 2-3 veckor ibland. I sista motivationssvackan så slog jag en kofot genom väggen i det andra badrummet(som oxå ska byggas om). Det resulterar i att det inte är trevligt eller säkert att använda det längre = måste bli klar mitt påbörjade badrum.

Precis som du så ville jag börja om från början, man fick ju nya ideér m,m.

Men ta ett break, läs inte inredningstidningar, försök jobba över nästa moment i ett svep när du pallar komma tillbaka igen.
 
Kanske kan du komma på någonting du kan göra klart, att lägga sista handen vid något kan pigga upp.
Man kan fokusera på något som blev fint.
Då kan man få lite fart igen.

Bäst är nog att inte köra på entusiasm=fullgas (många timmar i sträck,sent på kvällar, inga fikapauser) - utan försöka hitta en rutin med "arbetstider" o pauser.

Bytte tak på en vecka+en helg i somras - var det tuffaste jag gjort...
träningsvärk både i kroppen o i själen...

 
Ytterligare en vecka har gått. Inte ens ÖPPNAT dörren dit in.. men ja nu i mellandagarna kommer mor & far och då lär man väl bli mindre tvungen att börja igen..

Utedasset är VÄDLIGT KALLT!... *ler* :surprised: Duschen på gymmet börjar bli jobbig och klädtvätt skall vi ej tala om. Blir mkt att köpa nytt nuför tiden, tur man tappat nåra kilon så man är tvungen att köpa nya kläder ändå ;D

Ska man ta sig en kall och bara köra på? Bege sig in där med hornen på huvet och börja?
 
Japp..
Vi får peppa dig här!
:D
 
Mitt tips är att försöka göra något som syns.. Stora grejar skruva upp skivor o sånt.. små krafs som tar en jävla tid men inte syns är inte så kul.. "tjejen tittar in.. jaha här har du varit i 8 timmar o gjort vadå?" Den blicken kan man ju klara sig utan.. hade ju faktigst bytt hela avlops-luftnigstammen då eller vad det nu heter..

Känns grymt bra när man ser att det händer något..!

Visst små kraffs är Otroligt viktigt (rör dragning o annat kul) men det sysn inte och då känns det som om man inte kommer någon vart.. Ögat lurar en..

sen ett badrum blir man väll klar med på 3-4 veckor.. bara man jobbar på.. fick jag för mig.. :cool: :-? :-/ 6 månader senare så håller jag fortfarande på.. ;D Men nu Funkar iallfall Toa & handfat... O det är skit skönt.! :cool:
 
renovering / byggnad går i vågor... tyvärr är den här årstiden endast bra till att riva saker, inte bygga upp :p

sitter själv å letar efter bygglusten (i soffan?, kanske fel plats) som totalt försvann då knodd #2 kom för över ett år sen nu... kom under några veckor i sommras, men sen försvann allt igen...
 
Och jag som halvångest varje dag då jag går förbi våra prydligt staplade parkettförpackningar. Ingenting jämfört med era grubblerier!

Golvet i köket borde ha lagts för snart två år sedan. Med tanke på den röra (hänvisar till Montanas o Snickar_Palles bilder...) som riktning av det befintliga golvet och flyttning av "några" köksskåp kan innebära, har förpackningarna inte kommit längre än till hallen för att acklimatisera sig... Maken har inte glömt vårt bardumsbygge för åtta år sedan (slet 6 mån heltid). Hur i allsin dar fick jag honom köpa parketten...?

Så är det med renoveringsarbete: det tar tid och orken går i vågor. Men vem vill ha ett perfekt hus? Huset är perfekt bara en kort period tills inredningsdetaljerna har blivit omoderna eller smaken har hittat en ny riktning. Och inredningsrumban är igång igen!
 
Mitt tips är att skaffa sig en nödraket på 3.5% alt 2.8%, en stol och ett par timmar..

Sätta sig i skiten på stolen, öppna nödraketen och bara sitta och titta....

Efter ett par timmar börjar man städa upp, verktyg och gammalt mtrl.

Jag lovar när ni fått rent och fint infinner sig den där lusten igen :)
 
Försök installera linux from scratch (lfs) på din dator. Sen inser du att det inte är så svårt med att renovera ett badrum. :-/
 
Tack! Verkligen tack..

Skall dock sätta gips imorrn. JIPPI! Sen på med värmemattan och flytspacklet... sen så täta och grejja och sätta dit klinkersen som ligger bak i skuffen på Förden som ser lite "bakledsen" ut... tung och nerlastad.. hehe
 
JIPPI JAY!

Elen dragen, vattnet draget, BARA Gips på en vägg kvar sen så kan man rulla ut värmemattan och kladda med flytspacklet... ujuj ;D
 
Slukade den här tråden med hull och hår, Snickar_Palle! Har varit med i byggahus.se i nån månad bara och tappat hakan varenda gång jag gått in på nåt forum, vilket som helst. Alla har verkat så otroligt uthålliga och envetna och energiska och...  :-/ :-[ :'( ...medan jag suttit och läst om allas bedrifter - strålandes radioaktivt illgrönt av avund.

Sen kom du, Snickar_Palle..!  ;)

Och sen kom alla dom andra...  ;D

Och enligt mina beräkningar  ::) måste ju det betyda att jag inte längre är ensam om att leta efter den tappade sugen.  :)

Ett mycket gott år 2006 till er alla!

/Pernilla
 
Undrar om renoveringssuget ökar nu när det blir ljusare...
Så måste det väl vara ::)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.