Sindbad Sindbad skrev:
Kapar tråden då jag har samma fråga. Men i mitt fall är plattan större än själva uterummet. Är lite rädd att om jag sätter plåt under skenan till skjutdörrarna (Willab Garden WG 62 Eco) att det blir ett litet fall bakåt, in mot själva skenan. Vad tror ni, räcker det då att ha en sträng med fog för att förhindra att vatten tränger in under skenan?
[bild]
Hej! Hur har det gått för dig?
Sindbad Sindbad skrev:
Kapar tråden då jag har samma fråga. Men i mitt fall är plattan större än själva uterummet. Är lite rädd att om jag sätter plåt under skenan till skjutdörrarna (Willab Garden WG 62 Eco) att det blir ett litet fall bakåt, in mot själva skenan. Vad tror ni, räcker det då att ha en sträng med fog för att förhindra att vatten tränger in under skenan?
[bild]
Hej! Hur har det gått för dig? Jag har själv placerat mina skjutdörrar på en platta som var större än uterummet. Jag löste detta med en plåt som jag beställde av plåtslagaren. under skjutdörrarna och en fog mellan skjutdörr och plåt.
 
F Frank M skrev:
Hej! Hur har det gått för dig?

Hej! Hur har det gått för dig? Jag har själv placerat mina skjutdörrar på en platta som var större än uterummet. Jag löste detta med en plåt som jag beställde av plåtslagaren. under skjutdörrarna och en fog mellan skjutdörr och plåt.
Löste det såhär:
Renovering av altan med nya takfotsplåt och syllpapp under konstruktion, materialet synligt före montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Installation av takfotsplåt med syllpapp och isolering för att skapa lutning och förhindra drag vid byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köpte takfotsplåt. La ett lager med syllpapp (takpapp?) och ett lager med syllisolerig och därefter plåt. Sen skenan på plåten. Anledningen till att jag la syllpapp/isolering var dels för att få ett fall på plåten, men också för att förhindra att förhindra drag.
 
  • Gilla
Peter Wennerlund
  • Laddar…
Sindbad Sindbad skrev:
Kapar tråden då jag har samma fråga. Men i mitt fall är plattan större än själva uterummet. Är lite rädd att om jag sätter plåt under skenan till skjutdörrarna (Willab Garden WG 62 Eco) att det blir ett litet fall bakåt, in mot själva skenan. Vad tror ni, räcker det då att ha en sträng med fog för att förhindra att vatten tränger in under skenan?
[bild]
Gör också en liten trådkap här, hoppas det är okej :)
Hur har du fäst pelarna i betongplattan så att infästningen inte syns? Vi ska bygga ett uterum på befintlig betongplatta men vill inte ha synliga stolpskor. Detta såg väldigt snyggt ut!
 
K KajsaF skrev:
Gör också en liten trådkap här, hoppas det är okej :)
Hur har du fäst pelarna i betongplattan så att infästningen inte syns? Vi ska bygga ett uterum på befintlig betongplatta men vill inte ha synliga stolpskor. Detta såg väldigt snyggt ut!
Använde bara två vinklar (rejäla) pär stolpe, en på insidan och en på utsidan av uterummet, som sen doldes bakom plåten som du ser på bilden på framsidan. På isdian syns de fortfarande, men kommer måla över, sen kommer golv som döljer det mesta av vinkeln
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.