Hittade precis ett kort på min. Behövs inte många cm extra för att lyfta på dem.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nu är jag kanske lite sen på bollen men ni har inga bilder på hur monteringen av hjulet i nederkant ser ut? Är orolig att det yttre dörrbladets hjul kommer gå i inre dörrbladet?
 
Hej, ber om ursäkt för sent svar. Här är ett foto av hjulmontering i nederkant. //Lajla
Hjulmontering på skjutdörr installerad längst ned vid golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Kanon! Precis vad jag ville se :) Ett annat bekymmer jag bekymrat mig över är risken att dörrarna hakas av i ovankant när man inte har "låsningen" i nederkant. Eller håller dörrbladets vikt den på plats? Tack på förhand. //JA
 
Hej AJ,
Dörrarnas vikt håller dem på plats. //Lajla
 
  • Gilla
Jofirelle
  • Laddar…
Kollade nämligen in de skjutdörrar som IKEA erbjuder numera. Minsta kostnaden blir ändå 1500 kr och så får man greja för att få till bredd och höjd.

Tack för inspiration i tråden iaf.
 
Hej!

Lånar tråden lite. Jag är också inne på att använda Ikea-PAX skjutdörrar för en garderob med konsoler och hyllplan bakom.

Vill ha en öppning som är c:a 3 m bred, så min tanke var att antingen skaffa tre stycken 1m dörrar eller fyra stycken 75cm dörrar. Men det verkar som att dörrarna bara säljs som par? Vet någon ifall man kan installera två skenor och två dörrpar bredvid varandra på ett snyggt sätt? Kan man kanske till och med få dörrarna att kunna glida på båda skenorna?

Egentligen vore väl en Elfa-lösning smidigare, men det blir ungefär dubbelt så dyrt med den fyllningen som frun vill ha (vitt glas).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.