P TheStills skrev:
Man vill ju inte bara stänga av sensorerna bara för kroken är framme.
Fast är kroken (även kallad parkeringsöggla) framme behöver du väl inga andra sensorer? :cool:
 
P
Alfredo Alfredo skrev:
Fast är kroken (även kallad parkeringsöggla) framme behöver du väl inga andra sensorer? :cool:
Jag vet inte hur bred krok du har men min sitter i mitten av bilen och tar inte kanterna och inte heller det som är högt. Sen kan det vara svårt att förklara för din medtrafikant om bucklan på hans bil att du använder kroken som avståndsmätare
 
P TheStills skrev:
Nu pratar vi om en privat eftermonterad. Inte orginalmonterat.
Ja, med canbus-elsats.
 
useless useless skrev:
Min Dacia känner av släpet och stänger av sensorerna (och kopplar om till backkameran på vagnen om jag hade haft en sån..).
Men det är klart, Fransmännen har ju alltid legat i teknikens framkant jämfört med tyskarna... :rofl:
Dacia är en rumänsk bil. Enligt mig en riktig skitbil som har en otroligt undermålig säkerhet. De slog ju rekord i hur dålig krocksäkerhet de har i tester med sina bilar. Tur att den är bra med dragkroken i alla fall
 
Nja, nu ska vi inte klanka ner på Rumänerna... Renault tyckte det började bli för höga löner där, så dom byggde en ny fabrik i Marocko där min bil är byggd.

Vad gäller krocksäkerheten så saknade standardmodellen bältespåminnare och antisladdsystem, så dom tappade två stjärnor i testet. Sen blev det standardutrustning och ordningen var återställd.
 
Nu vet jag inte om det är en Duster du har. Men om det är det ska du nog läsa testet igen. 2018 modellen är fortfarande inte bra och har bara 3 stjärnor. Whiplash, huvudskador och sådana trevliga saker är inte någon höjdare där. Men alla prioriterar säkerhet olika och jag förstår att det är ett märkte på frammarsch med tanke på deras pris.
 
Nej, det är en Lodgy.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.