Har precis skruvat ihop en rektangel ca 4x5 m. Följde nog råden ganska väl, men valde att inte ha hela längder på 5 m utan delade in altanen i två delar. I artikeln nämns inte nåt om längd men här fanns rätt bra tips. Glad gubbe på virket följde jag trots att en del brädor var tydligt skålade. Får se vad som händer om några år.
Använde fyrtumsspik som distans (jo, sådana finns kvar ;) genomgående, trots olika densitet. Spännande även där. Ser det som en del av en (veten)skaplig långtidsstudie?
 
  • Gilla
Autodidak1
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
Autodidak1 skrev: "Det händer att jag ljuger, men jag gillar inte att bli beskylld för att vara lögnare då jag inte gör det. Och det finns ingen vits med att ljuga på ett forum heller."

Och ändå ljuger du på detta forum, och blir upprörd och otrevlig när någon vill syna din bluff.
 
Mats-S
T twoody skrev:
Det är större risk att trallen spricker om du inte behandlar den, speciellt med den billigaste trallen som dom flesta använder.
Ska du ha trallen helt obehandlad så rekommenderar vi alltid kunder att välja så bra kvalite som möjligt.

Skarvar man trall på löpande så kör vi på4,5 cm, men är det tex generalare vi pratar om så flyttar vi in skruvarna ett par cm.

Renkapa alltid ändarna det är ett lotteri på hur dom ser ut.
Instämmer till 100% i alla dom råden :)
Kör man billigare sorten så får man välja, kolsvart trall eller sprickor :thinking::cool:
 
Redigerat:
Regn idag. Här ser man hur vattnet samlas i ”glad gubbe”. Den mörkare brädan mitt i bild. Vågar man hoppas på att den rätar upp sig
 
  • En trävägg där en mörkare, böjd bräda som samlar vatten likt en "glad gubbe".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K Kjell_G skrev:
Regn idag. Här ser man hur vattnet samlas i ”glad gubbe”. Den mörkare brädan mitt i bild. Vågar man hoppas på att den rätar upp sig
Det rätar ut sig med tiden (mer eller mindre). Men är brädan för kupad eller ful på "glada sidan" sätter jag dom "fel väg".
 
Nissens
K Kjell_G skrev:
Regn idag. Här ser man hur vattnet samlas i ”glad gubbe”. Den mörkare brädan mitt i bild. Vågar man hoppas på att den rätar upp sig
De där skruvarna sitter inga 30mm från kanten...
 
Nissens Nissens skrev:
De där skruvarna sitter inga 30mm från kanten...
Busted
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.