AEG Ergomax är en mycket bra borrmaskin som klarar hålsågar m.m. galant.

AEG Elektrowerkzeuge
 
  • ErgomaxZ1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P-plats skrev:
AEG Ergomax är en mycket bra borrmaskin som klarar hålsågar m.m. galant.

AEG Elektrowerkzeuge
Funderar starkt på den faktiskt. Den finns ju i en Milwaukeevariant också men det verkar inte vara någon större skillnad? Den har ju smidigt format men hur är hållbarheten? Den är ju lite klenare byggd än AEGs maskiner med metallväxellåda.

Många av AEGs lite större slagborrmaskiner har säkerhetskoppling vilket är bra men för borrhammare så brukar denna koppling lösa ut om man borrar med hålsågar. Vet du hur det är för dessa slagborrmaskiner?

Vad säger du om AEGs/Milwaukees slagborrmaskiner, SB2E 850RS-1200RST (AEG nr)?
 
Betong skrev:
Funderar starkt på den faktiskt. Den finns ju i en Milwaukeevariant också men det verkar inte vara någon större skillnad? Den har ju smidigt format men hur är hållbarheten? Den är ju lite klenare byggd än AEGs maskiner med metallväxellåda.

Många av AEGs lite större slagborrmaskiner har säkerhetskoppling vilket är bra men för borrhammare så brukar denna koppling lösa ut om man borrar med hålsågar. Vet du hur det är för dessa slagborrmaskiner?

Vad säger du om AEGs/Milwaukees slagborrmaskiner, SB2E 850RS-1200RST (AEG nr)?

Nu ska jag inte säga hundra men jag tror inte det skiljer något på Ergomaxen i AEG och Milwaukee (T-TEC 201) förutom färgen och priset.
SB2E 850RS-1200RST är en starkare maskin men också klumpigare.
Ska du sen gå över till Milwaukee så blir det mycket dyrare.
Om man ska ha en mycket prisvärd maskin hemma för stora hålsågar m.m. så ser jag att Ergomaxen är bästa köpet...
 
vad kostar ergomax?

klarar den t.ex karmskruvar ?
 
Fredrik.engdahl skrev:
vad kostar ergomax?

klarar den t.ex karmskruvar ?

Beror ju som vanligt på var du köper den men max 2000:- bör du få den för.

Vad det gäller karmskruv har jag inte provat då jag har mer erfarenhet av medtall än trä... ;)
 
Har inte läst igenom hela tråden, så risk för upprepning är överhängande.

Mitt förslag är att köpa en brukblandare (visp), den använder jag alltid till lite tyngre borrning.
Den går ju dock inte så fort, men de är kanske tur de när den nyper.

har själv en Dewaltvisp som jag tror jag betalt ca 1700:- inkl moms för.
 
Jag har Milwaukee (T-TEC 201). Den är jag super nöjd med.
Sen att man köpte den på tradera för 1500kr gör ju inte saken sämre.

Mathias
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.