Dumlekola gillade mina gäster.
 
  • Gilla
Himmapularen
  • Laddar…
här fungerar till nötkräm bra till glykolfällan notkram.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
"Med mersmak" (y)
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Jag har kört stenhårt med Snickers + att jag penslar lite jordnötssmör som i tunna spår fram till varje fälla. Snickers är segt och det tar lång tid innan den stelnar och blir smulig.

En granne brukar köra med rökt fläsk och det brukar funka bra för honom.

Aldrig ost, möjl
 
Farsan berättade härom dagen att han hade smugit sig på en råtta som mumsade fågelfrön nedanför fågelbordet och slog ihjäl den med kryckan! Han hade sett den från köksfönstret, smugit sig runt huset via gräsmatta och sandlåda, haft solen i ryggen och vinden mot sig och när han bara stod ca en meter från råttan höjde han kryckan!
Min farsa är inte som alla andra farsor fast han är fan min idol!
 
  • Gilla
Vildparti och 3 till
  • Laddar…
Jag bor på landsbygden i gammalt 1800-talshus, där det brukar finnas väldigt gott om möss.
Jag brukar jaga räv om nätterna, ifrån ett sovrumsfönster. För att locka fler rävar, provade jag att anlägga en musåtel intill rävåteln. Dvs massa halm, blandat med spannmål och annat gott, som jag täckte över med granris.
Resultatet blev att jag under hela förra året hade en enda mus i huset/sopskåpet.
 
Jaha, då har vi fått minusgrader i Umeå och jag har redan tagit flera möss på fjolårets nougat. Men nu är fällorna rendiskade, står på tork och ska agnas med ny nougat, värst är att det finns en riktigt stor råtta som brukar göra slut på massor med nougat redan innan det har kommit i fällorna.........

Protte
 
  • fällor2015.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
RoTe och 3 till
  • Laddar…
Jag har också en sådan råtta, han klagade på ensidig kost så nu har jag kört med nötcreme ett tag:)
 
Nummer tre biter i gräset. De föredrar helt klart Julafällorna. Antar att betet luktar tydligare där eftersom det inte är instängt som i Mjölnerfällorna.

Lite dåligt samvete får jag... bäst vore om jag kunde lista ut var de tar sig in!

151101-mus.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman
svartöra skrev:
Lite dåligt samvete får jag... bäst vore om jag kunde lista ut var de tar sig in!
Det kommer du nog aldrig få klartecken på. Dom tar sig in på det minst anade stället i ett mindre hål än du tror.
 
Min lilla träfälla har gått förlorad, troligen springer det omkring en mus med den i svansen.
Får nog börja knyta fast fällorna.

Protte
 
Våra fällor sitter fästa med en ståltråd, just eftersom en av de första fällorna vi placerade ut försvann "spårlöst".
 
Var är mössen ? inte en enda hittills vare sig på kallvinden , eller under diskbänken. Samma hos grannen
 
Samma här, inte en enda. Fortfarande så milt att de trivs ute?
 
Här har det dock varit ner emot -12 och fortfarande barmark, så då borde de frysa ordentligt.

Samtidigt har en granne flyttat med sin katt som hade vår tomt som bajs och mus revir. Skönt att slippa all skit den släppte på vår tomt, men samtidigt passerade den nästan dagligen med en mus i käften, så den gjorde ju nytta också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.