Absolut, behövs inte mycket för att luften ska smita upp ( och jag hade fel om att titta under isoleringen).
 
  • Gilla
Musseh
  • Laddar…
Du har bidragit med mycket hjälp ändå:)
 
A
Musseh Musseh skrev:
Hittade ett hål stort som en handflata på ett ställe i plasten under isoleringen. Kan vara en liten bov gissar jag på

Ja

Tänk på att använda åldersbeständig tejp/plast.
 
  • Gilla
Musseh
  • Laddar…
S
Ni som flyttade in är kanske en familj med ett par barn? Med lägre temp inomhus, eller duschar mer kanske, därav den accelererade mögelpåväxten.

Lösningen brukar nästan alltid vara ventilation i bostadsutrymmet, att ventilera vinden är sällan något man behöver fundera på.

har du 2 badrum/toaletter t.ex ska du se till att ha paxfläkt i båda två som går dygnet runt.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Ni som flyttade in är kanske en familj med ett par barn? Med lägre temp inomhus, eller duschar mer kanske, därav den accelererade mögelpåväxten.

Lösningen brukar nästan alltid vara ventilation i bostadsutrymmet, att ventilera vinden är sällan något man behöver fundera på.

har du 2 badrum/toaletter t.ex ska du se till att ha paxfläkt i båda två som går dygnet runt.
Vi är ett yngre par och tidigare ägare bodde inte där permanent tror jag så en betydligt högre duschanvändning än tidigare är det ju.

Paxfläkt ska inköpas idag, täppa till hålet i plasten och tvätta rent mögel
 
Även om det inte skadar att plasta noggrant så bör man sträva efter att ha undertryck i bostaden, även längst upp vid taket på ovanvåningen, plasten kan aldrig bli 100% tät. Om ingen varm (fuktig) luft från bostaden tränger upp så är risken för mögel mycket mindre. Paxfläktar som går konstant kan absolut bidra till det.
 
  • Gilla
Musseh
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.