Det dyker säkert upp nån som kan det bättre men det känns seriöst.
 
J Jonatan Valfridsson skrev:
När du säger kolla upp hur dränering är gjord, vad ska jag kolla efter i bilderna, finns det något mer jag kan kontrollera med blotta ögat? Tänkte isåfall åka dit igen och titta, allt finns på övervåningen så det ska endast va ett sovrum där nere samt duschrum o bastu. Mesta vistelsen sker uppe. Väggarna är målade. Kan gott nöja mig med att måla om väggarna och lägga nålfiltsmatta där nere, känns billigt också.
Ska du måla ytterväggarna så välj en silikatfärg. Så kan väggen andas
Golvet bör du välja något som andas
Men oavsett inget organiskt på väggar eller golv. Om du inte tänkte odla mögel:D
 
Så att det funnits mögel någon gång i ett hus är inte hela världen? Har fått för mig att en gång mögel alltid mögel dvs att huset är bara att riva, att det sprids överallt. Har jag fel i detta efter googlat så verkar folk endast ha tvättat bort möglet och allt är frid och fröjd. Enligt mäklaren är huset frid och fröjd efter dränering men jag är fortfarande skeptisk
 
J Jonatan Valfridsson skrev:
Så att det funnits mögel någon gång i ett hus är inte hela världen? Har fått för mig att en gång mögel alltid mögel dvs att huset är bara att riva, att det sprids överallt. Har jag fel i detta efter googlat så verkar folk endast ha tvättat bort möglet och allt är frid och fröjd. Enligt mäklaren är huset frid och fröjd efter dränering men jag är fortfarande skeptisk
De måste finnas käk för att möglet ska kunna leva å frodas. Men det är enligt mig ingen fara att bo i ett hus där det funnits mögel.
förutsatt att det är borta förstås.
Nä oroa dig inte för mögel. Att det varit mögel i huset behöver inte hindra dig ifrån att buda.

Men det är klart att mäklaren tycker det är perfekt...:D Det säger de om allt;)
 
  • Gilla
Jonatan Valfridsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.