japp vi hade en lampkrok o takuttag i hallen redan så man hänger lampan på kroken o spänner den mot taket sen sitter den där!!!

Fiffigt va?

;D
 
Vi köpte 3 fläktskåp från IKEA - vita med lucka Lidingö. De är 37 cm djupa och 60 cm breda. Sedan gjorde maken en liten sockel undertill. Över dessa lade vi en bänkskiva i ek. Blev en kanonbra sittplats i hallen och i skåpen förvarar vi alla skor.

På andra sidan ytterdörren köpte vi badrumsinredning - Vättern (också IKEA) Finns med 2 lådor. Köpte 3 likadana och satte bredvid varandra. Över dessa lade vi ytterligare en bänkskiva i ek. Vips hade vi fått 6 st lådor i hallen för vantar och mössor.

Fick nu jättebra förvaring på båda sidor om ytterdörren och bra sittplatser. Passar bra ihop och dessutom passar de ihop med vår trappa som är i vitt och ek.
 
Evamia!

Det låter jättesnyggt tycker jag! Har du ingen bild som du kan läggain? :)

Hur mycket gick det på ungefär?
 
Hej, jag har precis hittat in till det här trevliga forumet, och såg att du efterlyste lite hallbilder.
Jag har några före och efter-bilder på min blogg: http://saravillfara.blogg.se/ under kategorin "Hallen".
Jag kanske inte har inrett den precis med de möbler som du har efterlyst, men det kanske kunde vara kul att kolla ändå?
Hoppas du får till det som du vill ha det och lycka till! ::)
 
  • frn_blogg_hall.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
saravillfara skrev:
Hej, jag har precis hittat in till det här trevliga forumet, och såg att du efterlyste lite hallbilder.
Jag har några före och efter-bilder på min blogg: [länk] under kategorin "Hallen".
Jag kanske inte har inrett den precis med de möbler som du har efterlyst, men det kanske kunde vara kul att kolla ändå?
Hoppas du får till det som du vill ha det och lycka till!  ::)
Oj, vad fint ni fixat det! Viss skillnad på före o efter bilderna ;) Just den medaljongtapet ni har i sovrummet, ville jag ha i mitt dressingroom, men i rött. Nu blev det en annan tapet iofs. Till saken, färgen ni har på hallväggen är jätteläcker, är det tapet eller målat? Vad heter den? Skulle passa väldigt bra i vår hall oxå...
 
Hej och tack för berömmet!
När det gäller hallväggarna så är det en tapet som jag dessvärre inte minns namnet på, men jag är ganska säker på att den har utgått.
Jag har några gamla färgprover hemma från Mio Nordsjö Colour Collection, och hittade en kulör där som överensstämmer ganska väl med tapeten, och det är "Mio Sand".
Det är möjligt att det inte finns provburkar av den i butikerna längre, men dom brukar ha färgkoden och kunna uppvisa prover på den ändå.
Beige kan vara en trixig färg, har den för mycket rött i sig kan den nästan bete sig lite rosa, och det är i alla fall något jag vill undvika. Det bästa är att låna hem tapetprover eller köpa en burk färg och provmåla hemma, så man får se hur den uppför sig på plats.
Hoppas det var till någon hjälp (till kommande renoveringar blir det till att arkivera färgkoder och tapetnr, så man vet med säkerhet - du är inte den enda som har frågat). :)
 
Kul att det äntligen dök upp inredningsbilder här. (Liten (men inte så allvarlig) pik om utlovade bilder från ByggSan ;).)

Jag har inte kommit så långt med renoveringen av min hall, men kan berätta lite ändå. Går i valet och kvalet om jag ska våga sätta upp den här som fondtapet:

kollektion_hanna2.jpg
 
Supercool som fondtapet! Verkligen...
Beror ju förstås lite på hur du tänk göra för övrigt med golv och väggar, men om det är lite "stramare" (hmm...svårt med ordval, hoppas du förstår vad jag menar) så tror jag att det kommer att bli kanon!  :D

Är ju kul om man kan vara lite vågad i hallen, så att folk hajar till lite när de kommer in.... ;)
 
Läcker tapet!
Visst är det "Hanna" från Boråstapeter?
Har du provtapetserat med den på deras hemsida http://www.borastapeter.se/kollekti...kollektion=539&submenu=79&submenu2=38?
Då får du en uppfattning om hur det kommer att bli.
Kanske blir det precis som du tänkt dig, eller så får du en smärre chock och måste sätta dig ner. Men det är ju bättre att veta det före än efter.
Lycka till!

;)

 
Bilder kmer väll snart hoppas jag...nä allvarligt så har vi fått upp hatt och skohylla i valnöt från mio och en jättefin smal byrå från samma ställe.  Japp det är det enda så länge...

Min syster ska göra en jättesöt pall till mig med ett fint tyg och sen ska två 40*40 speglar upp, en vägglampa över byrån o en vägg till vägg dörrmatta...Ja det är planerna nu...

Så fort jag har fått dit alla dom sakerna ska bilder kma...

Tapeten är jätte häftig...kanske ska du ha den som fond någonstans i hallen, blir nog lite för mycket av det goda annars...
 
Tack för svaret, Saravillfara! :)
 
[quote author=Redhead link=1141214157/0#21 date=1148294557]Kul att det äntligen dök upp inredningsbilder här. (Liten (men inte så allvarlig) pik om utlovade bilder från ByggSan ;).)

Jag har inte kommit så långt med renoveringen av min hall, men kan berätta lite ändå. Går i valet och kvalet om jag ska våga sätta upp den här som fondtapet:

Självklart skall du sätta upp den tapeten! [smiley=tekst-toppie.gif]
Den är ju superläcker! Jag har sneglat på den röda varianten och göra en stoor tavla av den på en MDF-skiva och hänga i köket.... ;)
 
Jag har testat provtapetseraren, men tack ändå för tipset Sara. Såna små verktyg är verkligen perfekta, även om jag tycker de kunde lagt in några fler varianter på rum. Vid det här laget har chocken lagt sig - visst, det är en rätt krävande tapet, men jag tror ändå på den. Den kommer i så fall vara på en kortsidan av hallen, där det också finns en dörr, så det borde funka.

Lottentott - är det den röda med orange harar du tänker på, eller den med röda blommor (tror den heter kastanjetrast)? Fina är de båda två iaf.

Jag har letat en hel del efter en skjutdörrsgarderob som inte är alltför bred och inte alltför dyr (kan tänka mig hyfsat många saker som jag hellre lägger pengar på än just garderober). Det närmaste jag hittat är Concept på Ilva, med en bredd på 152 cm och pris på 3-4000. Såhär ser den ut:
21000325L.jpg
och här finns den:http://ilva.se/produkt/21000325/concept?webgrp=Garderober

Jag har tänkt den med vita fronter och själva skåpet i valnöt (härmar ByggSan lite).
 
Redhead!

Det var den röda med blommor på som jag hade tänkt mig! Min tanke var att sätta den med lite distans från väggen och sätta en ljusslinga bakom....som en installation!!! :D :D

Jag tror det blir jättebra om du sätter den på kortväggen i din hall! Det första intrycket är ju såå viktigt så det är ju givetvis hallen man skall göra det där extra i, eller hur?! ;)
 
lottentott!?

Har oxå tänkt i banorna att ta en snygg tapet o göra en tavla av det...har letat febrilt efter en snygg tavla som inte kostar skjortan...

Har bara inte veta hur jag ska gå till väga...sugen på att ge en bruksanvisning? Har du en bild så är det guld värt...

Tack på förhand  :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.