Har funderat mycket kring infästning av stolpar i L-stöd. Har tyvärr inte hittat mycket bra info om det så jag har knåpat ihop två olika infästning, ett med vanliga gafflar/stolpsko och en med U-sko.

Problemen är väl vilken riktning som blir smartast, hållfasthetsmässigt är alt 1 och 4 bäst men då syns järnen utåt samt att det blir svårt med montage av de utanpåliggande.
Har ni förslag på andra sätt eller för och nackdelar med mina förslag?

Alternativ 1:
1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Alternativ 2: (precis samma som alt 1, dock vridit 90 grader)
2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Alternativ 3:
3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Alternativ 4: (precis samma som alt 3, dock vridit 90 grader)
4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
När det gäller staket så gillar inte jag överliggare i allmänhet. Jag valde bort plank på bägge sidor för att slippa det bökiga underhållet med bös och skit mellan. Alternativet är om man vill köra plank på "varannan" sida.

När det gäller infästning - är du säker på att du vill ha stolpskor? Känns trist med ett stort vindfång som är fäst i punkter. Det är nog fler än en på detta forum så fått problem med hållfastheten i sidled och nu står med stöttor i gräsmattan. Gjut in stolpjärn istället?!
 
Kul tråd. Detta skall följas! =)
 
yonna skrev:
Bild på mur och häckar - egentligen avsedd för att se skillnad på vinterbok och vinteravenbok.
[bild]
Såg precis att yonnas bild inte syntes för andra än henne själv. Nu ska den synas för alla.
 
Hur har det gått sen?
 
Hej alla intresserade,
jag flyttade över till bloggform så blev det lättare att skriva och följa.. hoppas jag.
kommentera gärna där så ska jag försöka lägga upp så mycket som möjligt
https://www.byggahus.se/bloggar/civjohan/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.