Nu har första budet kommit in 10 dagar innan visning på 1.25.

Men ska jag vara ärlig tror jag det är rent skitsnack från mäklaren då han har lite ryckte om sig om man säger så... Och priset på denna bostaden motsvarar inte alls förra årets marknads priser i området, det ligger högt redan i utgångspris. Har även kompisar som bor i området med bättre utsikt över sjön, och renoverade hus som är värda runt 1.5m.

Hur vanligt är det med bud innan visning som egentligen inte är bud? Kan jag kräva få se vem budgivare är?
 
Det står inget på mäklarens sida om bud? Däremot är visningen fullbokad redan, vilket verkar konstigt.
Lägger man ett sånt pass högt bud från början måste det vara för att få köpa innan visning.
Vi köpte nyss hus och fick inte veta vilka de andra budgivarna var förrän vi skrev kontrakt.
 
Detta är ett bud dem fått innan visning så det står inget på hemsidan. Så det är inget redovisat bud enligt han. Och enligt han så funderar ägarna fortfarande på att ta det budet vilket dem gjort i några dagar nu. Och detta måste varit ett bud på osett hus? För var är annars idén med visning datum om man ändå kan boka en vid sida av.
 
Ibland kan man få till en visning innan ordinarie visning om man övertygar mäklaren att man är hungrig.

Man kan t. Ex. Säga att visningsdagen inte passar.
 
Redigerat:
Vet inte riktigt hur det fungerar, men nog måste man väl få titta på ett hus innan ordinarie visning? Massor av hus plockas ju bort från hemnet innan visning, alla kan inte säljas osett.
 
S
När jag sålde lägenheten hade jag två som tittade innan, dem började budgivning innan första visningen. Så visst går det att titta på hus tidigare än visning:)
 
Hemmakatten
Undrar om det där så kallade budet som inte redovisas finns i verkligheten? Skulle inte förvåna mig om det där budet inte finns när det väl blir budgivning.. Tror mäklaren kör en fuling mot er.
 
Absolut det är jag med på har gått på visning innan ordinarie visning innan. Men menar borde inte budet redovisas för resterande som bokat in sig på visningen då?
 
Tycker det ser ut att vara riktigt fint trots sin ålder. Men den äldre generationen är nog lite mer noga med saker och ting.
 
S
T Timbuktu skrev:
Absolut det är jag med på har gått på visning innan ordinarie visning innan. Men menar borde inte budet redovisas för resterande som bokat in sig på visningen då?
Mina bud redovisades inte för dem andra, vet inte varför. Men det stod inget på hemnet inga sms skickades ut. Däremot om någon ville komma på tidigare visning och ringde mäklaren meddelade hon att det redan fanns bud :)
 
T Timbuktu skrev:
Absolut det är jag med på har gått på visning innan ordinarie visning innan. Men menar borde inte budet redovisas för resterande som bokat in sig på visningen då?
Inte nödvändigtvis, när vi köpte vårt hus så bestämde vi oss dagen innan visning att vi ABSOLUT ville ha huset så vi ringde mäklaren vid lunch dagen innan visning, frågade om säljarna hade ett accepterat pris, priset visade sig vara helt rimligt och vi fick en privat visning samma eftermiddag. Mäklaren fick sen det jätteroliga jobbet att ringa upp alla andra som var anmälda till visningen och prata med besvikna och arga människor... Blev inget bud redovisat förrän i "sålda fastigheter" statistiken på Hemnet.
 
T Timbuktu skrev:
Nu har första budet kommit in 10 dagar innan visning på 1.25.

Men ska jag vara ärlig tror jag det är rent skitsnack från mäklaren då han har lite ryckte om sig om man säger så... Och priset på denna bostaden motsvarar inte alls förra årets marknads priser i området, det ligger högt redan i utgångspris. Har även kompisar som bor i området med bättre utsikt över sjön, och renoverade hus som är värda runt 1.5m.

Hur vanligt är det med bud innan visning som egentligen inte är bud? Kan jag kräva få se vem budgivare är?
Såg att huset såldes för 1.25 milj den 11 mars, var det första budgivaren som fick det, eller hur gick det?
 
T
Fick du huset???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.