Nej, eller ja men bara till källarrummet och där jag håller på med kök och dusch wc
 
Egetillverkat lod av metall med lödmutter på en träyta för att användas istället för vattenpass.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gjorde mig ett lod tills imorgon, tror det är lättare än med vattenpass när det är nästan 7m
 
  • Gilla
Beemaster
  • Laddar…
Lite högt var det...
Ställning vid tvåvåningshus med orenoverad fasad, snedtak, och snö på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Får nog skjuta upp reglarna dit dom ska och skruva där jag kan, sen hyra en högre ställning och komplettera skruvandet
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Går framåt men det tog ju tid att hämta allt man tror sig behöva...

Ställning uppställd mot husfasad som genomgår renovering, med synlig skadad puts och snö på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Stegen på fasaden behöver man ha såna idag
 
M maria01 skrev:
Stegen på fasaden behöver man ha såna idag
Jadu... det är för sotaren egentligen sen kan den ju användas som utrymningsväg från balkongen.

Fästena är överputsade så jag vet inte hur jag ska göra...
Knacka bort putsen och skruva ner nu och montera med superlånga skruv, eller jacka ur panelen? Jacka ur kommer ju inte bli bra...
 
Markera var fästena sitter och sätt reglar under där?
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Ja
Få se hur jag gör

Kanske kapar och gör nya järn mot väggen istället
 
Jag borde väl kunna sätta en kortare stege från balkongen och ner så får man ställa stegen på balkongen om man ska upp på taket?
 
nino nino skrev:
Jag borde väl kunna sätta en kortare stege från balkongen och ner så får man ställa stegen på balkongen om man ska upp på taket?
Fråga sotaren, det är väll hen som kan ha åsikter om hur man tar sig upp :)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Fråga sotaren, det är väll hen som kan ha åsikter om hur man tar sig upp :)
Ja, nu har det inte blivit sotat på nåt år men det ska jag ju göra.
 
Fått upp reglar på nästan halva sidan, plockat ner taket och åkt fram och tillbaka för att köpa eller hämta grejer man glömt.
Fortsätta imorgon med resten av reglarna och ev plocka ur fönstret till höger om balkongen.

Ett hus under renovering med uppsatta reglar på sidan, delvis nedtaget tak och byggställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Åsa Lund
Tror att om du fixar med stegen så behöver den uppfylla dagens regler. Kolla regler om taksäkerhet och tillträdesväg till tak
https://www.taksakerhet.se/
 
Redigerat:
  • Gilla
Tjrex och 1 till
  • Laddar…
Men om jag låter den vara så är det ok då kanske?
Antar att stegen väger sina kg...
Får kanske köpa plattjärn och långa bult, kapa ett och ett fäste när jag kommer med panelen och sätta dit nya så slipper jag greja med att plocka ner den
 
Förresten, hur ska jag göra med balkongens staket?
Kapa bort det gamla och sätta dit nya tryckta brädor lika som det är i dag eller samma panel som på huset?

Sen är det taket över trappen, det är ju verkligen inte fint men det fyller ju sin funktion...
Vet inte alls om jag ska sätta tillbaka det, ändra det eller skippa det helt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.