MrJay
nino nino skrev:
Ja det brukar ju iof vara så när jag köper nåt...

Det var säljaren jag köpte av som sa att priserna skulle gå upp efter påsk.
Har lite svårt att se att priserna ska gå ner med tanke på stålpriser men vad vet jag...
Synd att jag inte tog en screenshot på hemsidan
Skitsamma, du ska ändå inte sälja nu så det spelar ingen roll. Det är ganska instabil marknad just nu med priser som ändras från dag till dag
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Skitsamma, du ska ändå inte sälja nu så det spelar ingen roll. Det är ganska instabil marknad just nu med priser som ändras från dag till dag
Absolut är det så
Blir tidigast hösten 2024
 
Blir ett himla lyft med ny fasad, huset ser genast mycket fräschare ut!
 
L Lutte skrev:
Blir ett himla lyft med ny fasad, huset ser genast mycket fräschare ut!
Ja det är stor skillnad, blir nog ännu bättre när det blir färdig målat, mellanstuken idag med 0502-y men ska slutmåla med 1002-y, då får man ju även bort alla vinda spikrader... :D

Hust var målat med plastfärg på 80talet så en blästring hade behövts med allt vad det innebär
 
Ska du bara låta färgen fylla vid spikarna eller blir det latex och sen färg?

Djupt inslagna spikar brukar alltid se förjävligt ut även om det är i raka linjer.
Men dina kanske är så djupt inskjutna
 
Hoppas att det räcker med färg, är lite svårt med spikpistol då den slår ojämnt, ibland så är det 10mm kvar att slå I, ibland slår det in 5mm.
Ska koppla på min stora 3fas kompressor och hoppas det jämnar ut trycket så spikarna slås in jämnare. Men tar hellre hammaren och slår in det sista än att spiken går för långt in.
 
Det är nog snarare variation i virket än problem med kompressorn som gör att det går olika djupt. För du skjuter väl inte så snabbt att tankens tryck går under det du har på utgående luft, eller?
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det är nog snarare variation i virket än problem med kompressorn som gör att det går olika djupt. För du skjuter väl inte så snabbt att tankens tryck går under det du har på utgående luft, eller?
Har en liten kompressor, race 15 tror jag den kan heta, precis innan den börjar ladda igen så slås inte spiken in mer än till 2/3 fullt laddad så slås dom in lite för mycket, så det är väl dels regulatorn som kanske är felställd och för lågt tryck vid start.

Har en 3fas kompressor som jag tänkte prova med och en lös bättre regulator än den inbyggda på lilla kompressorn.
Borde få betydligt fler bra skott hur det än är med en 200l tank
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
riktigt prisvärd ställning polaren har en och jag har lånat den när jag mura upp en gavel på lada han hyr ut ibland och den har snart betalat sig själv glöm inte hålla efter plankorna
 
Det är stålplank och 3 plattformar med luckor i alu och plyfa, men till översta har jag ingen lucka och inte går det att ändra nu
 
menade dom röda små plankorna på sidorna
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ja då är jag med, ska bygga nån form av tak för att förvara allt
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Vad tror ni om att ta bort mittersta fönstret på första våningen?
Det är som en sovalkov där inne i lägenheten.

Det vänstra fönstret blir ev ett fast fönster som är ca 20cm lägre, köket med en arbetsbänk är där så bänken är ovanför underkant på fönstret vilket inte är optimalt...

Vit tvåvåningsbyggnad med flera fönster, diskussion om förändring av mittersta fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vet att jag frågade om att ta bort båda mitten fönstren och det var det nog ingen som tyckte.
 
Åsa Lund
Och bygglov för fasadändring var inget du behövde bry dig om, om jag minns rätt?
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Och bygglov för fasadändring var inget du behövde bry dig om, om jag minns rätt?
Nej det hoppar jag över :D
 
  • Haha
Åsa Lund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.