Tomture61
Avfuktaren lyckas hålla mitt garage på 20 gr , 15 gr utanför
65 % luftfuktighet i Fredags nu 50%
 
Luftvärmepumpar är underbara på många sätt. Hade jag vetat att min HZ35 var så helsikes effektiv så hade jag satt den i huset ist, sen köpt den lilla som det var tänkt från början till garaget.
 
  • Gilla
Tomture61
  • Laddar…
Magnus E K
Vilken effekt är det på den silverfärgade radiatorn i för-för-förra inlägget?
 
Magnus E K
Tomture61 Tomture61 skrev:
Inlägg #150 ? [länk]
Nej, jag menade den under. Är det inte en förstärkare? De kan värma rätt bra om man spelar högt.
 
Tomture61
Magnus E K Magnus E K skrev:
Nej, jag menade den under. Är det inte en förstärkare? De kan värma rätt bra om man spelar högt.
Haha , bioförstärkare köpt på blocket för 200 :-
120 x 5 w:cool:
 
Redigerat:
  • Gilla
simpa81
  • Laddar…
Tomture61
Har brottats med luftfuktigheten i garaget .
Torkar ved I garaget också :D
Entrédörren har fuktskador på låssidan !
Blött av fukt mellan karm och dörrblad .

Har investerat I en luftavfuktare i höstas och fick ned luftfuktigheten till 45%
Har 17-19 gr I garaget .

Märkte nu vid ett kraftigare snöfall att luftfuktigheten åkte upp ngr % :thinking:
Såg att garageport var täkt av snö i nederkant , funkar som nedre ventil till självdraget .
Den övre uppe vid taket har jag pluggat , får testa att öppna den något tror jag .
 
Jag hade stora problem med fukten i garaget. Var tvungen att köpa en avfuktare och ha på. Eller tvätta bort mögel samt måla inne i garaget på somrarna .
 
Torka ved inomhus i ett uppvärmt och dåligt ventilerat utrymme är ingen bra idé. Grön ved släpper ifrån sig stor mängd fukt vilket kan ge problem med kondens och mögel på dörrar, fönster och ytskikt. Slutresultatet blir även att veden får en för låg fuktkvot.
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Tomture61
O OH-FoF skrev:
Torka ved inomhus i ett uppvärmt och dåligt ventilerat utrymme är ingen bra idé. Grön ved släpper ifrån sig stor mängd fukt vilket kan ge problem med kondens och mögel på dörrar, fönster och ytskikt. Slutresultatet blir även att veden får en för låg fuktkvot.
Veden har legat utomhus sedan 2008 .
Har haft en "byggnad" med ett tak av presenning där presenningen/arna inte överlevt så många år , så veden är blöt , torkar på 1-2 veckor .
 
Redigerat:
Har mellan 40-60% luftfuktighet i garaget enligt givarna till larmet. Mestadels mellan 40-50%.
 
Tomture61
MalZon MalZon skrev:
Har mellan 40-60% luftfuktighet i garaget enligt givarna till larmet. Mestadels mellan 40-50%.
Här också , men tror frånluften sker genom antredörren :thinking: inte bra .
 
Varför?
 
Tomture61
För att dörrkarmen / dörr är full av fukt / väta (på låssidan) och min frånluft har jag pluggat igen .
Fuktig varm luft vill ju ta vägen ngn stans .
 
Dörren på mitt är väl tät men porten i nerkant är inte tät. Står lite i valet och kvalet om jag ska göra nåt åt det men lite otätt är väl inte dumt ändå. När jag kör igång fläkten för att få ut rök eller ångor så måste ju ny luft komma in nånstans med.
Men ja fukt som du beskriver det är ju ingen höjdare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.