mathiash77 skrev:
Tretti vill ju ha sin säkerhet och inte råka ut för dyra merkostnader vid följdfel. Om de använder orginalsatser och förhindrar vattenskador är risken för stora kostnader låg pga installationen.


Jag hör dig, du har nog tyvärr engångsposter uppförsbacke att vinna sett mot Tretti. Eloge att de förtydligar sina villkor men trist för dig. Kräv någon form av kompensation eller prisavdrag.

Du har ju i alla fall lyckats ge dem lite dålig publicitet här...
Ja jag överlever men jag tror jag blev matt för jag insåg alla samtal de fick att det hände många. Lite luddigt och ominstallation. Hann in till jobbet men hygglig puls och då vittnade en kille att de hade samma trassel med en tvätt/tork maskin med skador och det byttes korrigerades aldrig. Egentligen är det enkla åtgärder som nya texten och några korrekta klick när man beställer.
Installatören sa du behöver inte ens det där här men jag får inte. Bara lyfta upp o sätta in sladden... Den hade jag ju redan koll på :) men nu hade jag betalat någon annan för "bara" :)

Tack för konstruktiva tips!
 
Redigerat:
Pratade du med en säljare före köpet??

H husbyygare skrev:
Jag tror inte montörerna gjorde annat än de fått instruktioner. Det är hur Tretti säljer jag vänder mig mot. Om det är ett krav att det ska finnas måste det framgå tydligt. Hur ska man som lekman veta det annars? Tvärenkelt. SKa du har en pelare ja/nej om ja måste ett sådant kit finnas eller köpas annars kommer inte installtion att genomföras.

Det står inte så !!!! Allla som köper hushållsmaskiner är inte byggare
 
D DFYD123 skrev:
Pratade du med en säljare före köpet??
Korrekt o fått en offert utan monteringskit o har ju inget idag så varför skulle jag ens ana konsekvensen.
 
H husbyygare skrev:
Ja jag överlever men jag tror jag blev matt för jag insåg alla samtal de fick att det hände många. Lite luddigt och ominstallation. Hann in till jobbet men hygglig puls och då vittnade en kille att de hade samma trassel med en tvätt/tork maskin med skador och det byttes korrigerades aldrig. Egentligen är det enkla åtgärder som nya texten och några korrekta klick när man beställer.
Installatören sa du behöver inte ens det där här men jag får inte. Bara lyfta upp o sätta in sladden... Den hade jag ju redan koll på :) men nu hade jag betalat någon annan för "bara" :)

Tack för konstruktiva tips!
Tretti har utan avisering återbetalat för den installation de inte gjorde (av flera installationer). Utan kommentar/info bara noterade att pengarna var åter mitt konto.
Numera har de uppdaterat sina villkor, vilket är bra!
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.