....jag får skylla på att jag håller på att sluta snusa, har upptäckt att jag beter mig som Dr Jekyll & Mr Hyde ;) ibland. Mvh Martin
 
GK100 skrev:
Finns väl bara ett hyperperfekt kakeljobb i trådarna här och det är AndersMalmgrens helt otroligt och kul att se hur det kan bli för amatörer. :)

Tack för de vänliga orden, ska hälsa det till Pappa som gör 99% av kaklingen
 
T
AndersMalmgren skrev:
Tack för de vänliga orden, ska hälsa det till Pappa som gör 99% av kaklingen
Visst det blir fint men det har också tagit ett halvår snart att sätta (typ), med en hantverkare som hade använt så mycket tid hade badrummet kostat en miljon i slutändan(y)
 
Hehe, det har faktiskt tagit 8 månader än så länge (Missade at du pratade enbart om kaklet, då blir det 4 månader), men då säkert mindre än fyra timmar per dag i snitt. Men visst man gör inte saker själv för att det ska gå fort :p
 
Att kakla om i ett gammalt hus kan vara komplicerat, i vår timmerstomme fanns det inte en rät vinkel någonstans. Då blir det kompromisser.
I ett utrymme med 90 grader överallt är det inte så svårt att få det bra, klarar även en amatör. Och givetvis ett proffs, om hen inte har bråttom.
 
  • Gilla
Marre666
  • Laddar…
Att få det bra när vinklarna inte är 90 grader går rätt bra, problemen börjar om väggarna inte är lodräta. Den senare går bara lösa genom att puts väggen lodrätt eller sätta upp lodräta våtrumsskivor
 
Fönstret går ju att fixa med en klen foderlist, max 20 mm bred så blir det snyggt.
 
  • Gilla
ducc1 och 1 till
  • Laddar…
T
mlkjhr skrev:
Fönstret går ju att fixa med en klen foderlist, max 20 mm bred så blir det snyggt.
Du är medveten om att där redan sitter en ytterhörnslist i aluminium?

Det hade verkligen inte blivit snyggt med en "klen" foderlist:x

Makrobilder kan avslöja den bäste.......

Edit: Inte någon makrobild här men denna postade Marre666 på förra sidan och ingen kund hade godkänt dom skärningarna runt fönstret när man enkelt kan skära till dom i en vattensåg eller med vinkelslip. Dessutom "tandar" den vänstra plattan grovt mot den intillliggande plattan, alltså den linjerar inte alls med fogen...........

 
Redigerat:
Gött att man får skit från alla när det enda man ville var att visa en kakellist...suck
 
Marre666 skrev:
....jag får skylla på att jag håller på att sluta snusa, har upptäckt att jag beter mig som Dr Jekyll & Mr Hyde ;) ibland. Mvh Martin
Det blir snart bättre! Första 3-4 veckorna är riktigt jobbiga! Degig i skallen och konstant yr, men det släpper!
Själv så har jag hållt upp i 6månader!!! Från att vara en storsnusare/rökare till ingenting, utan hjälpmedel!
Nöjd? Jovars!!
 
  • Gilla
Marre666
  • Laddar…
T
Marre666 skrev:
Gött att man får skit från alla när det enda man ville var att visa en kakellist...suck
Fast i TS fall så är där också en kakellist precis som i ditt fall, bara att den är rak och inte rundad som din. Tror din är rundad, svårt att se eftersom det inte är någon makrobild:rolleyes:

Men för övrigt så ser ju helheten bra ut med din sättning Marre666, du ska inte vara så lättstött;)
 
  • Gilla
perkaby
  • Laddar…
Hade förträngt dessa plattjävlar, skall bila bort fanskapet och sätta dit riktigt eftersom jag faktiskt har en vattensåg numera ;) fan va jobbigt...det är erat fel ;D
 
  • Gilla
Globetrot och 1 till
  • Laddar…
H huggan skrev:
Runt fönstret tycker jag att det ser ok ut. Vid väggen tycker jag inte det. Idag är det så att om man villa ha en riktigt bra kakling måste man verkligen ta ett riktigt snack innan och berätta att man är petig så dom tar gott om tid på sig när dom gör jobbet för att det ska bli riktigt bra.
det ser inte ok ut vid fönstret. Listen ska geras och
Man sätter alltid skuren platta på ”högsta punkt” och spacklar ut plattan så man får en kant i lod, således jämn fog mot list.
Jag är plattsättare.
 
men fem år för sent
 
  • Gilla
Daniel N1982
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.