Är denna plattsättningen okej?
 
  • Halvfärdig plattsättning i badrum med marmormönstrade kakelplattor och kryssmärken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En blå toalettfläns monterad på grå marmorliknande kakel med synlig spackel och fogmassa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på marmorplattor med dålig passform och synlig glipa vid hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av grått kakel med ojämnt applicerat kakelfix och en spik sticker ut ur fog mellan plattor, omgiven av plattsättningsverktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är du inte nöjd med?
Det är ju liksom inte färdigt?
 
  • Gilla
Niklas Rickardsson och 5 till
  • Laddar…
T
Nej, personligen tycker jag att det är för bred fog men den största missen är ju att det inte är någon fogföljd på golv och vägg, lustigt eftersom det är ju samma platta!
 
  • Gilla
DiscoDuck och 10 till
  • Laddar…
Tänker exakt samma.. borde gå att reklamera hela plattsättningen till min entreprenör?
 
Klinker runt brunn väldigt stora då man kört med väggplattor, men var kanske tanken. man vill följsamhet i fallbyggnad
 
  • Gilla
Eld och 1 till
  • Laddar…
Under toan spelar det ingen roll men att det skulle linjera fick jag be om, mycket extra jobb enligt plattsättaren. Ser väl ok ut annars, mycket petigare nu än för bara några år sedan. Alla jobbar med högre precision. Vill alltid ha minimala fogar men antingen vägrar hantverkarn eller så säger hen, ska försöka. Bråk blir det alltid om just detta.
 
  • Gilla
Hans Sturk och 1 till
  • Laddar…
Ej hantverkare själv men hade plattsättare på stort jobb hos oss över 100 timmar i våras. Alla våra fogar linjerar perfekt vilket vi är väldigt tacksamma för. Som någon påtalade borde det inte vara en stor sak i sammanhanget givet att plattorna är lika stora och kvadratiska till formen.

Men visst är det väldigt litet badrum och alla övergångar golv till vägg täcks av badkar, handfat, toalett, duschdörrar kommer man nog inte notera det efter att ha bott där ett tag.
 
  • Gilla
MiWi
  • Laddar…
Vet inte så mycket om det är gjort på rätt sett eller inte men... Skulle bli galen på att väggen och golvet ej matchar upp..
 
  • Gilla
LURIGLANA och 1 till
  • Laddar…
Ser förjävligt ut jag hade inte godkänt detta. Det är ingen modern människa som bygger så.
 
  • Gilla
TRJBerg och 8 till
  • Laddar…
Exakt, de kommer att riva upp hela golvet och göra om. Gör om, gör rätt…
 
  • Gilla
Skrutten18 och 4 till
  • Laddar…
C Claralovisa skrev:
Exakt, de kommer att riva upp hela golvet och göra om. Gör om, gör rätt…
Tyvärr kan man ju inte bara riva upp en del hur som helst. Fuktspärren riskerar att skadas.
 
C Claralovisa skrev:
Exakt, de kommer att riva upp hela golvet och göra om. Gör om, gör rätt…
Se till att ta mindre plattor vid golvbrunnarna.
 
  • Gilla
Ingemar Kenndal
  • Laddar…
A
C Claralovisa skrev:
Tänker exakt samma.. borde gå att reklamera hela plattsättningen till min entreprenör?
fast du får ju inte fogföljd automatiskt.
De är ju inte fel att inte ha fog följd eller vise versa.

har du inte avtalat om att det ska vara fogföljd kommer du inte få igenom det som ett fel
 
  • Gilla
FolkeF och 5 till
  • Laddar…
Ser inget som helst fel.
Jobbet är inte färdigt. Hur det ser ut under toaletten är oväsentligt etc.
Påtala frågorna Men vänta med att döma ut det tills det är färdigt.

Är det carrara marmor?
 
  • Gilla
JockeÅgren och 1 till
  • Laddar…
Helt oacceptabelt i ett modernt samhälle där vi ska förvänta oss kvalitet när man anlitar "proffs".

Att det ska synka med golv/vägg plattor är en självklarhet.

Anlitade själv "proffs" för att göra tätskikt+klinker i mitt nybyggda attefallshus. Tätskiktet var uruselt gjort, fanns inte ens lim bakom på vissa områden. Han hade tagit dit icke ordinarie personal för den delen. Klagade och ordinarie personal gjorde det 90% bra åtminstonde.

Klinker däremot är väldigt snyggt gjort, synkar med golv/vägg och det är väldigt snyggt gjort runt duschbrunnen trots att de bara hade 60x60 klinkers att leka med.

Om resultat blir bra eller inte beror helt på personen som gör det, det kan dvs skilja väldigt mycket i kvalitet om det är Bosse eller Nisse som är där just den dagen.
 
  • Gilla
krojs och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.