10år, vilket hån,,,,, det är ju först där efter problemen börjar när allt börjar bli lite slitet...

Och varför skall de bara betala förhöjd självrisk?? De borde få betala hela skiten för görs det rätt blir det inga skador. Hota med ARN och plus om de inte gör om gör rätt.
 
Förhöjd självrisk, ha!

Är det inte fackmannamässigt utfört blir det inte ett öre, utan då ska entreprenören hållas för ansvarig och deras försäkring träda in.

Nej, Comfort får göra om rubbet och denna gång på de tre veckor de sade att jobbet skulle ta första gången (inte ytterligare 4 månader). Har som tur är en bekant som är jurist och lovat hjälpa oss ifall Comfort inte är tillmötesgående.

Varning östgötar anlita inte Comfort Finspång för några våtrumsjobb!!
 
Hej Textina:

Om jag vore dig så skulle jag acceptera/föreslå "svetsning/Kemsvets= osynlig" på igenomskurna punkterna i duschen och erbjuda endast 50% av betalningen d.v.s. 30.000 kr och ändå kräva vanliga 2 års garatin som dom flesta lämnar.
Då får du pengar över om olyckan skulle vara framme ( jag tror inte det ), men ändå ett nytt badrum för rimliga pengar.

Jag har jobbat med badrum och gjort ca 15.000 fall,1.200 kaklingar, 700 rördragningar i & till badrum och jag skulle säga att du inte löper mycket större chans att få problem än ett "korrekt" utfört badrum skulle, så bara du står ut med var avloppen sitter d.v.s tvättmaskin så käfta för bra kompensation, hota annars med advokat och skicka en motfaktura som är lika stor som deras är p.g.a åtgärder som behövs för att återställa badrummet i fackmannamässigt skick.

MvH jawen
 
jawen skrev:
Hej Textina:

Om jag vore dig så skulle jag acceptera/föreslå "svetsning/Kemsvets= osynlig" på igenomskurna punkterna i duschen och erbjuda endast 50% av betalningen d.v.s. 30.000 kr och ändå kräva vanliga 2 års garatin som dom flesta lämnar.
Då får du pengar över om olyckan skulle vara framme ( jag tror inte det ), men ändå ett nytt badrum för rimliga pengar.

Jag har jobbat med badrum och gjort ca 15.000 fall,1.200 kaklingar, 700 rördragningar i & till badrum och jag skulle säga att du inte löper mycket större chans att få problem än ett "korrekt" utfört badrum skulle, så bara du står ut med var avloppen sitter d.v.s tvättmaskin så käfta för bra kompensation, hota annars med advokat och skicka en motfaktura som är lika stor som deras är p.g.a åtgärder som behövs för att återställa badrummet i fackmannamässigt skick.

MvH jawen
Bra förslag, men vad händer den dag (om) vi säljer huset? Visst vi kan påpeka för köparen att badrummet inte är ok enligt branschreglerna för att inte bli ansvariga den dag det blir skada, men hur värderas detta badrum?

Normalt sett verkar ju ett nyrenoverat badrum värdehöjande på huset. Vi har tagit ett renoveringslån för två badrum och köket. Hur ser en värderingsman/banken på badrum som ej är "godkända"?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.