Lärdomen är att de som jobbar i färg o bygghandel vet oftast minst av alla och de skall man aldrig lita på.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Ett hallgolv och flytspackla plant?
Om man tätar mot väggar och trösklar är det riskfritt att flytspackla på den nu ojämna ytan. Men bra att mäta upp ojämnheten och kanske slipa ned värsta topparna.
Förhoppningsvis handlar det om under centimeter på lägsta mot högsta?
 
Jag vet en sak säkert i alla fall och det är att jag inte kan slipa detta. Vilken typ av hantverkare ska jag leta efter? Murare?
 
  • Gilla
Nickesågen
  • Laddar…
En del av problemet är ju att jag försökt läsa in mig på arbetsgången med flytspackling och därför var fokuserad på att snabbt få ut allt på golvet. Det är definitivt mer än en cm skillnad. Jag trodde smeten skulle vara typ som kladdkaka och långsamt flyta ut.
 
F freter skrev:
En del av problemet är ju att jag försökt läsa in mig på arbetsgången med flytspackling och därför var fokuserad på att snabbt få ut allt på golvet. Det är definitivt mer än en cm skillnad. Jag trodde smeten skulle vara typ som kladdkaka och långsamt flyta ut.
En fråga jag inte sett nåt svar på:
Är det en golvvärmeslang du velat spackla in?
 
S sunqan skrev:
En fråga jag inte sett nåt svar på:
Är det en golvvärmeslang du velat spackla in?
Ja, det är det. Ditlagd av elektrikern med smältlim och inte inkopplad.
 
Alltså värmekabel...
För att få en hum om lösning:
Hur många kvadratmeter handlar det om?
Höjdskillnader?
Ytbeläggning färdigt golv?
Finns betongslip att hyra på t.ex Bauhaus...
 
5,5 kvm. Höjdskillnaden på spacklet är kanske +/- 1cm typ. Men jag tror inte att jag klarar att slipa slätt själv. Risken är att jag drar in i elkabeln och då är ju allt kört ändå.
Klinkers var tanken efteråt.
 
F freter skrev:
5,5 kvm. Höjdskillnaden på spacklet är kanske +/- 1cm typ. Men jag tror inte att jag klarar att slipa slätt själv. Risken är att jag drar in i elkabeln och då är ju allt kört ändå.
Klinkers var tanken efteråt.
Lider med dig...
Om du har koll på och markerar VAR du skall sänka så behöver du inte alls ”slipa slätt”.
Då du fått ned topparna skulle jag prima och med flytspackel(!) få det plant och fint för fortsatt lek med klinkerläggning
 
T
Vad var det för en idiot som sålde fel produkt till dig på Beijer?

Beijer ska nu stå för jobbet med att bila väck handspacklet och ge dig flytspackel gratis som kompensation.
 
T tank77 skrev:
Vad var det för en idiot som sålde fel produkt till dig på Beijer?

Beijer ska nu stå för jobbet med att bila väck handspacklet och ge dig flytspackel gratis som kompensation.
Nu har vi ju bara hört ena sidan av det mötet... vill tro att det är ett missförstånd. Det verkar orimligt att de skulle sälja handspackel som flytspackel.
 
T Tosse skrev:
Nu har vi ju bara hört ena sidan av det mötet... vill tro att det är ett missförstånd. Det verkar orimligt att de skulle sälja handspackel som flytspackel.
Ja. Det kommer att kännas nervöst att konfronteras men de hade alltså fått ny leverantör och en lista på vilka produkter som skulle vara till vad. Hans rekommendation utgick från listan.

Det som också känns tråkigt är att jag brukar handla på detta stället just för att det känns tryggt att få råd och att de faktiskt kan något. Blir litet jobbigare nu ...
 
Kan såhär ett tag efteråt konstatera att jag via ARN fick tillbaka alla mina utlägg, även kostnaden för elektriker och för att bryta upp det felaktiga spacklet. Man valde att förlikas sekunderna innan ARN skulle ta beslut.
 
  • Gilla
JSten och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.