Hej roblof

Vilket märke/modell på spottar körde du?

/Jonas
 
Hide-a-light heter dom 114 spänn. Köpte dom på Ekesiöö byggmarknad i Bromma. Inte världens snygga dock....

Kolla denna sida för andra spottar.
http://www.elbutik.se/
 
Jg köppte 20W 12V spottar som klarar om det var 14 eller 19 mm till bränbart matrial.
med sånna kan du i prinsip limma gips i taket.
 
Låter som en bra ide.

Min tanke är att sätta upp dubbegips i taket. Det första lagret spårar jag för VP-rör, och sedan sätter jag ytterligare ett lager som blir det synliga taket.

Då slipper jag spåra i betongtaket. :cool:

Vad tror ni om det?

/Jonas
 
C
Jonas_H skrev:
Min tanke är att sätta upp dubbegips i taket. Det första lagret spårar jag för VP-rör, och sedan sätter jag ytterligare ett lager som blir det synliga taket.

Då slipper jag spåra i betongtaket. :cool:

Vad tror ni om det?
VP-rör är ju 16mm och gips 12mm så det går ju inte...
Dock en bra idé att undvika spårning av betongen - det kan vara nästintill omöjligt om det är gammal seg gjutbetong med stora stenar i.
Regla ner en liten bit istället. Det blir nog billigare och enklare också. Helt onödigt med dubbelgips i taket.
 
Vad tror ni om riskerna med att det kryper in fukt ovanför gipsen om jag reglar upp taket först?

/Jonas
 
Har inte koll över eventuell risk för fukt i nedsänkt gipstak. Då jag har betong ovan gipset så oroar jag mig inte :)

Om du inte reglar ner taket var skall du då ha transformatorn?

Jag gipsade igen glipor målade med våtrums färg och körde silikon i skarven mellan tak och vägg.

 
Jag tänkte fräsa in en (eller flera) vanlig dosa i väggen som jag sättet trafon i.

/Jonas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.